رسول تقی پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: 20 درصد از زندانیان بدهکار مالی به دلیل مهریه و نفقه، پنج درصد حوادث کار و کارگاهی و بقیه نیز به دلیل تصادفات رانندگی در زندان هستند.
وی نیاز مالی 588 زندانی غیرعمد استان برای آزادی از بند را افزون بر 130 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: البته بخشی از این مبالغ در قالب کمک های تسهیلاتی بانک مرکزی و اعتبارات ستاد دیه و همچنین بخشش طرف های دعوی و شاکیان قابل تامین است، اما قسمت عمده این مبلغ نیازمند مساعدت خیرین و نیکوکاران می باشد.
تقی پور با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تعداد 380 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی با هزینه 100 میلیارد و 200 میلیون تومان آزاد شده اند، افزود: از این مبلغ 19 میلیارد تومان توسط تعداد 200 شاکی پرونده بخشیده شده و 75 میلیارد تومان نیز مشمول اعسار و تقسیط از دیه شده است.
وی با دعوت از مردم در آستانه نوروز و آغاز سال جدید برای جمع آوری کمک ها و مساعدت های مالی جهت آزادسازی زندانیان غیرعمد، یادآوری کرد: در این ارتباط طرح نوروزی ستاد دیه آذربایجان شرقی با عنوان 'بیایید شادی های مان را با آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد تقسیم کنیم' در آستانه سال جدید اجرایی می شود که خوشبختانه تاکنون نیز استقبال خوبی از آن به عمل آمده است.
نقی پور با اشاره به فرهنگ بالای نوع دوستی و کمک به نیازمندان در میان مردم آذربایجان، گفت: به دلیل همت والا و مساعدت های روز افزون مردم تاکنون موفقیت های زیادی در این زمینه حاصل شده است و حتی از کشورهای خارجحی نیز در این رابطه جلب مشارکت داشته ایم که در آخرین مورد جوان تبریزی مقیم نروژ مبالغی را برای آزادی زندانیان غیرعمد به حساب ستاد دیه واریز کرد.
وی اضافه کرد: ستاد دیه آذربایجان شرقی برای ارج نهادن به کمک های انسان دوستانه خیرین، کارنامه ای را برای آنها ارسال می کند که در آن تمام مشخصات همراه به شماره های تماس فرد مورد نظر برای آزادی درج شده است.
به گزارش ایرنا، طی 17 سال فعالیت ستاد دیه آذربایجان شرقی تاکنون افزون بر یکهزار و 435 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از بند آزاد شده و به آغوش خانواده های خود بازگشته اند.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.