محمد کلامی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران تعداد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان شرقی را 75 هزار خانوار اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 24 میلیارد تومان مستمری پرداخت کرده ایم.
وی با اشاره به نقش امداد در کمک به آموزش و پرورش و بهداشت خانوارها بسیار موثر توصیف کرد و گفت: 16 هزار دانش آموز و دانشجو تحت پوشش این نهاد بوده و 90 درصد فرانشیز بیماران نیز توسط کمیته امداد پرداخت می شود.
کلامی با بیان اینکه در ساخت واحد مسکونی مددجویی رتبه اول کشور را داریم، اظهار داشت: سال گذشته 622 واحد مسکونی و امسال نیز 800 واحد احداث و تحویل مددجویان دادیم.
وی از ساخت و اتمام یک هزار واحد مسکونی در سال آینده خبر داد و گفت: 850 واحد از مسکن ها توسط بسیج سازندگی و بقیه نیز توسط خیران احداث می شود که برای هر مسکن 30 میلیون تومان توسط کمیته امداد و 15 میلیون تومان نیز از اعتبارات بسیج هزینه می شود.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه در بخش مشارکت های مردمی با 19 درصد رشد رتبه برتر کشور را داریم، افزود: در کلیه مشارکت های مردمی با 34 درصد رشد جزو سه استان برتر کشور هستیم.
کلامی با بیان اینکه شفاف سازی اقدامات و فعالیت ها جزو اولویت های اساسی امداد است،گفت: حاضریم تمام درآمدها را در اختیار رسانه ها قرار دهیم.
وی از چابک سازی امداد و واگذاری صندوق های صدقات به موسسات خیریه برای کمک به امداد خبر داد و افزود: تا سال آینده 50 درصد صندوق های صدقات به خیریه ها واگذار می شود.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی اشتغالزایی را رسالت اصلی امداد برشمرد و گفت: تفاهم نامه ای را با دانشگاه علوم پزشکی برای آموزش پنج هزار نفر کمک پرستار جهت مراقبت از بیمار امضا کرده ایم و نیز آموزش نسخه خوانی برای مددجویان، 200 نفر در داروخانه های استان مشغول به کار شده اند.
کلامی با اشاره به 450 هزار صندوق صذقه خانگی، اظهار داشت: سال گذشته کمک های صندوق صدقات 11 میلیارد و 700 میلیون تومان بود و امسال نیز تا کنون 13 میلیارد تومان صدقه جمع آوری شده است.
وی با اعلام اینکه جشن نیکوکاری از 15 اسفند در سراسر کشور برگزار می شود، گفت: از همه مردم نوعدوست و نیکوکار استان می خواهیم با حضور باشکوه در این جشن لبخند را بر لبان خانواده مددجویان هدیه دهند.
کلامی با بیان اینکه اگر هدایای مردمی به صورت نقدی باشد هم کار امداد در توزیع سریع آن بسیار راحت بوده و هم فرزندان مددجویان ضمن لذت بردن از خرید، کالای مورد نیاز خود را می خرند، گفت: اگر امسال کمک های مردمی استان 20 میلیارد تومان باشد، به هر خانوار 200 هزار تومان می رسد.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.