به گزارش ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره شعر کوثر با اشاره به برگزاری منطقه ای این دوره اظهار داشت: جشنواره شعر کوثر از جشنواره های حائز اهمیت آذربایجان شرقی است که امسال برای دومین بار به صورت منطقه ای برگزار شد.
مهران فرجی افزود: در جشنواره امسال، بیش از 300 اثر در رشته های شعر و ادبیات به زبان های ترکی و فارسی از 25 شهر ایران شرکت داشتند.
وی یکی از ویژگی های این دوره جشنواره را کشف استعدادهای جدید بیان کرد و گفت: امسال برای اولین بار جشنواره شعر در بخش زیر 20 سال نیز برگزار و تعدادی اثر در این بخش به جشنواره ارسال شده بود.
فرجی ادامه داد: پانزدهمین جشنواره شعر کوثر مرند در دو موضوع آزاد و موضوع حضرت زهرا(س) و مقام مادر برگزار شد و اشعار رسیده نیز از لحاظ فنی قوی و قابل قبول بودند.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند گفت: در صورتی که جشنواره شعر کوثر از لحاظ بودجه ای بیشتر حمایت شود، در سال آینده این جشنواره را به صورت کشوری برگزار می کنیم.
وی یادآوری کرد: امیدواریم در کنار برگزاری این جشنواره ها، شب های شعر روستاها و روستاهای دوستدار کتاب را نیز با همکاری بخشداری فعال کنیم.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم علی سلیمانی از همدان رتبه اول را در موضوع حضرت زهرا(س) کسب کرد و امیر رسولی از زنجان و محمد شکری فرد از تبریز به مقام های دوم و سوم این بخش رسیدند.
در موضوع مقام و منزلت مادر نیز ابراهیم قبله آرباطان از هریس مقام اول را به خود اختصاص داد و سهیلا باقریان از تبریز و شیوا فضلعلی از ملایر رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.
در بخش موضوع آزاد نیز رقیه هاشم زاده از اهر، محمود مرادی از مرند و شهلا نوروزی از مرند به ترتیب رتبه های اول تا سوم را بدست آوردند.
همچنین در بخش استعدادهای ویژه زیر 20 سال تنها نفرات اول و دوم حائز رتبه شدند که هانیه مهدوی کیا از مرند اول و امیرحسین دوست زاده از مرند دوم شدند.
6132/9916/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.