به گزارش ایرنا، حمید شکری روز سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار مراغه افزود: برنامه ریزی مدونی برای ذخیره سازی و توزیع اقلام ویژه تنظیم بازار از جمله گوشت قرمز، مرغ، برنج و شکر انجام شده و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.
وی گفت: در این برنامه مدون جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف همگام و همراه با بازاریان و تجار نقش مهمی در تامین کالاهای اساسی ایفا خواهند کرد.
وی با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت اضافه کرد: این نظارت با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی در قالب گشت های مشترک به صورت نامحسوس از واحدهای صنفی مختلف انجام می شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.
وی گفت: در این طرح همچنین با واحدهای صنفی متخلف نیز که گرانفروشی یا احتکار کنند، برخورد قانون می شود.
شکری افزود: همچنین برای تامین و تنظیم بازار مرغ، با همکاری دامپزشکی، امکان صدور گواهی حمل مرغ از سایر شهرها به مقصد این شهرستان تامین می شود.
وی اضافه کرد: همچنین اموال توقیفی از جمله کالاهای قاچاق کشف شده، در اختیار نماینده اموال تملیکی در شهرستان قرار گرفته و از این پس با حضور کارشناسان بررسی و این کالاها در داخل شهرستان توزیع خواهد شد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه نیز گفت: در راستای نظارت بر بازار در روزهای پایانی سال، در 10 روز اخیر بیش از 280 مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان انجام شده است.
ایوب خیراللهی افزود: در این راستا 18 مورد تخلف به ثبت رسیده که برای 13 مورد آن پرونده قضائی تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: همچین در راستای تشدید نظارت بر بازار، با هرگونه عدم درج قیمت کالاها و عدم صدور فاکتور برای خریداران در کنار احتکار، کم فروشی یا گران فروشی برخورد قاطع خواهد شد.
وی اضافه کرد: در زمینه تامین اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در شهرستان نیز تمهیدات لازم انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
رئیس اداره تعاون روستایی نیز گفت: در راستای تامین میوه شب عید شهروندان سیب و پرتقال مورد نیاز تامین شده و برای توزیع در شبکه آماده شده است.
موسوی افزود: در این راستا، 350 تن پرتقال و 60 تن سیب مراغه آماده توزیع با قیمت مصوب دولتی است که زمان و مکان توزیع آن به زودی اعلام می شود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.