به گزارش ایرنا، محمد نظری روز سه شنبه در آیین اعطای احکام مستمری بگیران روستایی، بازنشسته و ازکارافتادگی زرنق شهرستان هریس، تعداد سرپرستان خانوار بیمه شده اصلی صندوق در استان را 184هزار نفر اعلام کرد .
وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی رتبه نخست کشور را از نظر تعداد بیمه شده دارد، افزود: شهرستان هریس نیز با بیش از 90 درصد جذب پوشش، رتبه اول را در بین شهرستانهای استان دارد.
به گفته وی، میانگین پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر در کشور 25 درصد است.
نظری ، سن مجاز عضویت در صندوق را 18 تا 50 سال اعلام کرد و گفت: متولدین 1347 فقط تا پایان اسفندماه امسال فرصت دارند تا عضو این صندوق شده و افراد 50 سال به بالا درسال بعد پذیرش نخواهند شد.
نظری افزود: خدمات صندوق شامل پرداخت مستمری بازنشستگی به شرط پرداخت 15 سال حق بیمه و سن 65 سال، مستمری از کارافتادگی کلی و فوت ناشی از کار یا علل غیر از حوادث کاری است.
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی از ایجاد و برقراری بیمه تکمیلی در سال 98 در این صندوق خبر داد و افزود: دراین طرح اعضای صندوق خدمات بیشتری در زمینه درمانی و بازنشستگی دریافت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه ثبت نام مشمولان صندوق از طریق دهیاری ها، شرکت های تعاونی روستائی و بخش خصوصی انجام می شود، گفت: در استان 92 کارگزار این صندوق فعال هستند.
نظری یادآوری کرد: دامنه شمول صندوق افزایش یافته و در زمان حاضر غیر از روستائیان و عشایر، کشاورزان غیرساکن روستا در شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت، رانندگان بین شهری، اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و دامپزشکی به شرط استقرار محل شرکت در روستا یا شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت، مددجویان کمیته امداد، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی، مدیر و مربیان مهد روستا هم می توانند عضو صندوق شوند.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.