به گزارش ایرنا، مهدی مشایخی روز دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی جوانان با تبریک قهرمانی تکواندو کاران شهرستان میانه در مسابقات آسیایی و بین المللی افزود: بی تفاوتی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی در این راستا مورد قبول نیست.
وی خاطرنشان کرد: عوامل مختلفی از جمله فضای مجازی، طلاق، خودکشی، بزهکاری، حاشیه نشینی زمینه را برای بروز آسیب های اجتماعی فراهم می کند.
وی با اشاره به جنگ نرم دشمن و سرمایه گذاری آنان بر روی جوانان گفت: هدف اصلی دشمن در جنگ نرم، گمراه کردن جوانان از مسیر اسلامی و انسانی است تا با بی هویت کردن آنان زمینه را برای زوال انقلاب و نظام اسلامی فراهم کند.
مشایخی تاکید کرد: باید توجه به ایجاد اشتغال و انگیزه در جوانان برای ازدواج از دغدغه های اصلی مسئولان باشد تا با افزایش نشاط اجتماعی در جامعه و مشارکت دادن جوانان در امور مختلف به توسعه همه جانبه کشور کمک شود.
وی اعلام کرد: سال گذشته 130 میلیارد ریال برای شهرستان میانه در حوزه اشتغال روستایی از جمله کشاورزی تخصیص یافته بود که بیش از 2 برابر سهم شهرستان به مبلغ 280 میلیارد ریال جذب شد.
مشایخی با اشاره به رتبه اول شهرستان در زمینه اشتغال و جذب سرمایه گذار در سطح استان، گفت: دولت در قالب سامانه کارا در روستاها امکان ایجاد اشتغال برای جوانان را فراهم کرده است و می توانیم نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی اقدام کنیم.
وی همچنین با اشاره به آمار نگران کننده سکونت 20 هزار نفر در سکونت گاه های غیر رسمی و حاشیه ها، گفت: سکونت در این محل ها اگر بدون نظارت و کنترل دولت باشد سبب بروز آسیب های اجتماعی می شود.
مشایخی اظهار داشت: در این راستا دولت در حوزه رفع آسیب های اجتماعی از سکونتگاه های غیر رسمی همه ساله مبلغ 30 تا 40 میلیارد ریال در این شهرستان هزینه می کند.
7231/3071 /6132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.