رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر گفت: امسال بیش از 120 کیلومتر از راه های ییلاقی عشایر این شهرستان بازسازی و مرمت شده است. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علیرضا حضوری در جلسه شورای عشایر شهرستان اهر افزود: امسال علاوه بر بازسازی راه های ییلاقی عشایر بیش از چهار کیلومتر راه نیز احداث شده است. 
وی با اشاره به اینکه شهرستان اهر یک منطقه‌ عشایرخیز و عشایرپذیر است، گفت: این شهرستان همه ساله در فصل کوچ پذیرای بیش از 1885خانوار با جمعیتی بیش از 7490 نفری از عشایر شهرستان‌های پارس‌آباد استان اردبیل، خداآفرین، هریس، کلیبر، هوراند و ورزقان می باشد که این تعداد آمار جمعیتی عشایر در فصل ییلاقی به دو برابر افزایش می یابد. 
حضوری افزود: هر ساله بیش از ۲۱۳ هزار هکتار از مراتع شهرستان اهر در اختیار جامعه عشایری قرار می‌گیرد که در فصل قشلاقی حدود ۱۱۱ هزار راس دام سبک و سنگین و در فصل ییلاقی بیش از ۲۱۳ هزار راس دام سبک و سنگین از این مراتع استفاده می‌کنند . 
وی از خدمات رسانی به جامعه عشایر ی نیز خبر داد و گفت: در سالجاری بیش از 267 تن نهاده های دامی و آرد در بین عشایر شهرستان اهر توزیع شده است. 
رئیس اداره امور عشایر شهرستان اهر افزود: عشایر شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان سالانه بیش از ۷۹۰۰ تن شیر، ۲۵۰ تن پشم، مو و کرک و ۲ هزار و ۳۵۰ تن گوشت قرمز تولید می کنند که حمایت از این قشر زحمتکش جامعه می تواند قسمتی از نیازهای لبنی و گوشتی جامعه را مرتفع سازد. 
حضوری در پایان جامعه عشایری منطقه ارسباران مصداق بارز اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: عشایر شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان در حوزه صنایع‌دستی نیز سالانه ۵ هزار و ۱۵۰ مترمربع «ورنی» و ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع قالی و قالیچه تولید می کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.