معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در سال زراعی 97-96، بالغ بر 1800 میلیارد تومان از خشکسالی و مخاطرات کشاورزی خسارت دیده است. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، فیروز باقرزاده در حاشیه جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی و کارگروه استانی بند (خ) ماده 33 ضمن بیان این مطلب افزود: بر اساس دستورالعمل بند خ ماده 33 که توسط دولت تدبیر و امید به وزارتخانه ها و سازمان جهادکشاورزی استان و کارگروه مربوطه ابلاغ شده و طی برآوردهای به‌عمل آمده توسط بانک‌های عامل مبلغ بار مالی امهال استان مبلغ هشت میلیارد تومان بوده است . 
وی ادامه داد: بعد از بحث و بررسی‌های زیاد، مبلغ 20 هزار میلیارد ریال در سطح کشور و در راستای امهال وام‌های دریافتی برای استان‌های مختلف اختصاص داده شد و اعتبار نهایی شده و تخصیص یافته توسط ستاد بحران کشور به منظور استمهال وامها برای کلیه استان‌ها 20 هزار میلیارد ریال تصویب و اعلام شد.
باقرزاده با اشاره به اینکه سهم استان آذربایجان شرقی از مبلغ فوق یک هزار و 200 میلیارد ریال است که شش درصد از کل سهم کشور را شامل می شود، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای مدیریت بحران استان 90 درصد اعتبار فوق به بانک کشاورزی ابلاغ گردید که خوشبختانه تا این تاریخ ، حدود 75 درصد مبلغ اختصاصی استان در سطح شهرستان‌های آذربایجان شرقی با مدیریت فرمانداران و کارگروه مستقر در شهرستانها جذب و امهال شده است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان تصریح نمود: بر اساس دستورالعمل ستاد بحران کشور ، استمهال شامل وامهای صندوق توسعه ملی و نیز وامهای صنایع تبدیلی و تکمیلی نبوده و صرفاً زیربخش های زراعی، باغی و دامداری را در بر می گیرد.
وی گفت: اخیراً با پیگیری وزارت جهادکشاورزی و استانداران مقرر شده که 1000 میلیارد تومان دیگر به 2000 میلیارد تومان اولیه اضافه شود که سهم استان آذربایجان شرقی از این مبلغ در کل شش درصد بوده که پس از ابلاغ ، قسمتی از مشکلات خسارت دیدگان سامان خواهد پذیرفت. 
باقرزاده در بخش پایانی سخنان خود در خصوص تعیین تکلیف اعتبارات مربوط به سیل سال 96 ، اظهار کرد: بالغ بر یک هزار میلیارد ریال به استان  آذربایجان شرقی اختصاص داده شده بود که 810 میلیارد ریال این مبلغ در شهرستان‌ها جذب شده و در این راستا به 9200 نفر از خسارت دیدگان ناشی از سیل وام پرداخت شده است و مابقی اعتبارات نیز تا پایان سال تعیین تکلیف شده و در سطح استان عملیاتی و پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.