فیروز باقرزاده روز یکشنبه در حاشیه جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان با اشاره به اینکه مبلغ 20 هزار میلیارد ریال در سطح کشور برای امهال وام های دریافتی بهره برداران بخش اختصاص یافت، گفت: سهم استان آذربایجان شرقی از مبلغ فوق یک هزار و 200 میلیارد ریال است که 6 درصد از کل سهم کشور را شامل می شود.
وی اعلام کرد: طبق مصوبه شورای مدیریت بحران استان 90 درصد اعتبار فوق به بانک کشاورزی ابلاغ شد.
وی خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی در سال زراعی 97-96، افزون بر 1800 میلیارد تومان از خشکسالی و مخاطرات طبیعی خسارت دید.
باقرزاده اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل ستاد بحران کشور، استمهال شامل وام های صندوق توسعه ملی و نیز وام های صنایع تبدیلی و تکمیلی نبوده و تنها زیربخش های زراعی، باغی و دامداری را در بر می گیرد.
وی همچنین گفت: به تازگی با پیگیری وزارت جهادکشاورزی و استانداران مقرر شده که 10 هزار میلیارد ریال دیگر برای استمهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده اختصاص یابد که سهم استان آذربایجان شرقی از این مبلغ در کل 6 درصد است.
وی در خصوص تعیین تکلیف اعتبارات مربوط به خسارت سیل سال 96 هم اعلام کرد: افزون بر یک هزار میلیارد ریال به استان آذربایجان شرقی اختصاص داده شده بود که 810 میلیارد ریال این مبلغ در شهرستان ها جذب و به 9200 نفر از خسارت دیدگان ناشی از سیل پرداخت شد.
باقرزاده گفت: بقیه اعتبارات نیز تا پایان سال تعیین تکلیف شده و در سطح استان عملیاتی و پرداخت می شود.
3071/6120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.