علی پاشایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت نظارت بهداشتی بر مراکز جمع آوری شیر، کارشناسان واحد نظارت این اداره به صورت مداوم بازرسی ‌های لازم را از مراکز توزیع فراورده های خام دامی از جمله شیر انجام می دهند.
وی ادامه داد: در راستای بازرسی های بهداشتی از مراکز جمع آوری فرآورده های خام دامی، یک مرکز جمع آوری شیر به علت فعالیت غیرمجاز و عدم رعایت نکات بهداشتی پلمب و تعطیل شد.
وی اضافه کرد: این مرکز جمع آوری شیر، به اخطارهای کتبی مکرر این اداره توجهی نکرده و به فعالیت غیر مجاز خود ادامه می ‌داد.
پاشایی گفت: در این راستا اداره دامپزشکی، نوع تخلف موضوع را طبق ضوابط و دستورالعمل سازمان دامپزشکی به مراجع قضایی گزارش کرد و با دستور مقام قضایی شهرستان و با حضور نیروی انتظامی و کارشناسان نظارت دامپزشکی،این مرکز پلمب و تا رفع موارد تخلف از ادامه فعالیت این مرکز جلوگیری به عمل آمد.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراحل تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌ های خام دامی، مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند تا کار‌شناسان کنترل بهداشتی این اداره، اقدامات لازم را انجام دهند.
وی همچنین با تاکید بر پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک بین دام و انسان در این شهرستان از برگزاری کلاس ترویجی بیماری های مشترک در روستای کرمجوان خبر داد.
پاشایی افزود: در راستای افزایش آگاهی دامداران و روستاییان، کلاس ترویجی بیماری های مشترک بین انسان و دام برای سومین بار در ماه های اخیر با محوریت بحث پیرامون بیماری تب مالت برگزار شد.
وی ادامه داد: در این نوع کلاس های آموزشی، آموزش های لازم در خصوص راه های انتقال، نحوه پیشگیری و کنترل تب مالت برای دامداران و روستاییان ارائه شد.
وی اضافه کرد: برگزاری این قبیل کلاس های ترویجی در مناطق مختلف شهرستان و روستاها از عوامل موثر در کاهش بروز بیماری های دامی است.
شهرستان مراغه با 912 هزار واحد دامی و تولید سالانه شش هزار و 700 تن گوشت قرمز، رتبه سوم آذربایجان شرقی را در این زمینه دارد.
این شهرستان با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.