به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه سفر وی در مقطع حساس کنونی پس از 8 سال حاکی از عمق روابط راهبردی و استراتژیک دو کشور در منطقه است، اظهار داشت: این سفر نشان داد که جبهه مقاومت با وجود تمام توطئه ها و تحریم های دشمنان به پیروزی رسیده است.
وی یادآوری کرد: سفر بشار اسد نشان داد که آمریکائی ها بر خلاف ادعاهای خود دیگر توان و قدرتی ندارند تا به هر شیوه ای اهداف شوم خود را در منطقه پیاده کنند.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز برای کمرنگ نشان دادن پیروزی های ایران و سوریه با سفر به روسیه دست به دامان این کشور شده و اقدام های ضد ایرانی خود را دوباره تکرار کرده است.
وی گفت: دوره گردی های نخست وزیر رژیم صهیونیستی نه تنها چیزی از دستاوردها و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در منطقه کم نمی کند بلکه نشان دهنده ناتوانی و درماندگی این رژیم است.
امام جمعه تبریز، تثبیت سیاسی و نظامی دولت سوریه، تجلیل از خدمات ایران در کمک به مبارزه با تروریسم در سوریه، پاسخ به حامیان جدایی تهران و دمشق، آغازی بر پایان انزوای دولت سوریه و پاسخ به نشست های ورشو و شرم الشیخ را از پیام های سفر بشار اسد به ایران اعلام کرد.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به درگیری های هند و پاکستان و لزوم خویشتن داری این کشورها افزود: با توجه به برخورداری این کشورها از تسلیحات اتمی ادامه این بحران به نفع هیچ کدام از آن ها نبوده و برای منطقه خطرناک است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب در خصوص گام دوم انقلاب، گفت: این بیانیه منشور راهبردی و نقشه راه عملیاتی برای رشد و توسعه کشور بوده و باید از سوی مدیران و مسئولان در جامعه پیاده شود.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: با وجود آغاز برخی کارها و اعلام آمادگی سازمان ها و نهادهای دانشگاهی برای عمل به آن، تحقق این بیانیه نیاز به تلاش دوچندان و جدی مسئولان و دانشگاهیان دارد.
وی با تاکید بر اینکه برای تحقق این بیانیه باید کارگروه های علمی و عملی تشکیل شود، یادآوری کرد: تحقق آن اهتمام نخبگان را می طلبد و نیاز به گفتمان سازی و تبیین از سوی رسانه ها و تریبون های مختلف است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه ابعاد عملیاتی این بیانیه در قالب 40 گام احصا شده است تا روشنگری شود، گفت: گام اول آن در زمینه علم و پژوهش بوده و گام های عملیاتی برای تحقق آن، شتاب بخشیدن به سرعت پیشرفت عملی با شدت بالا جهت جبران عقب افتادگی ها و دستیابی به قله های علم و عبور از مرزهای کنونی دانش در مهم ترین رشته هاست.
حجت الاسلام آل هاشم، حضور گرم و جدی دانشگاهیان و طلاب حوزه علمیه، احساس مسئولیت بیشتر برای شکل دهی به جهاد علمی، بپا خاستن جوانان در راه انقلاب علمی و ادامه راه شهدای علمی کشور و ناکام سازی دشمن بدخواه و کینه توز از جهاد علمی کشور از دیگر الزامات تحقق گام اول است.
وی همچنین با اشاره به گرانی کالاهای اساسی به ویژه گوشت در کشور گفت: دولت برای رفع این مشکل و تنظیم بازار اقدام به واردات گوشت کرده ولی به علت نامناسب بودن نحوه توزیع آن، صف های طولانی برای دریافت گوشت در کشور ایجاد شده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه گرانی فشار زیادی بر مردم تحمیل کرده است، اظهار داشت: مراجع و مسئولان ذی ربط باید با اتخاذ تدابیر لازم و کاربردی برای رفع این مشکلات دوچندان تلاش کنند.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه پشت این گرانی ها دست های پنهانی وجود دارد، افزود: دولت باید دست واسطه ها را قطع کرده و این کالاها به ویژه گوشت را به دست نیازمندان برساند و نهادهای نظارتی نیز در این زمینه تلاش جدی کنند.
8023/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.