به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در جمع رئیس هیات مدیره و جمعی از کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی افزود: باید استفاده از نظریات کارشناسی کارشناسان در همه سازمان ها، نهادها و موسسه های دولتی و خصوصی نهادینه شود.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات جامعه ما استفاده کم از نظریات اهل خبره و کارشناسان است، اظهار داشت: استفاده از نظریات کارشناسی موجب شفافیت امور می شود و باید خبرگان و کارشناسان پیش از این وارد صحنه های تصمیم گیری شوند.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید ارجاع کارشناسی دستگاه های دولتی و غیردولتی از طریق کانون کارشناسان رسمی دادگستری انجام شود، یادآوری کرد: این اقدام علاوه بر عدالت توزیع ارجاع کارشناسی بین کارشناسان، موجب ایجاد رویه هماهنگ و شفاف سازی حق و حقوق کارشناسان می شود.
پورمحمدی با تاکید بر استفاده از توانمندی های کانون کارشناسان رسمی دادگستری به نحو مطلوب، ادامه داد: کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی با کوله باری از دانش و تجربه به عنوان بازوی اصلی نظام قضائی اداری و بانکی استان عمل می کنند.
وی گفت: هر چقدر در امور قضائی، اداری و بانکی از نظریه های صائب کارشناسی استفاده شود بخشی از مشکلات حل می شود.
رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به تاریخچه شکل گیری کانون گفت: کانون کارشناسان رسمی دادگستری کشور در اوایل سال 1349 در تهران شکل گرفت و کانون استان نیز پس از آن به عنوان دومین کانون تشکیل شد.
علی اکبر بالاگر افزود: در زمان کنونی بیش از یک هزار و 200 نفر کارشناس خبره و ممتاز از دانش آموختگان دانشگاه های معتبر کشور در کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان عضو هستند.
وی تعداد رشته های کانون کارشناسان رسمی دادگستری را حدود 50 رشته اعلام کرد و اظهار داشت: شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری به تدوین و طراحی رشته ها و صلاحیت های فنی جدید اقدام کرده است.
بالاگر، برپایی کارگاه های تخصصی برای ارتقای سطح دانش روز کارشناسان و کاهش پرونده های انتظامی، انتشار فصلنامه تخصصی آموزشی آذرکارشناس و انتشار کتاب جامع اطلاعات یک هزار و 200 نفر از کارشناسان با صلاحیت های علمی و فنی مربوطه را از اقدام های این کانون اعلام کرد.
معاون قضائی دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، کارشناسان رسمی دادگستری را بازوی نظام قضائی عنوان کرد و گفت: عدالت و احقاق حقوق مردم در سالم سازی جامعه است و کارشناسان با ارائه نظرات خبره و صائب، قضات را در کشف حقیقت یاری می کنند.
عزیز امن اللهی، افزود: کارشناسان از بال های مهم اجرای عدالت هستند و نظرات دقیق و موشکافانه آن ها می تواند از اطاله دادرسی کاسته و به سرعت بخشی در مختومه شدن پرونده های قضائی با روشن شدن حقایق کمک کند.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.