حسین عبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این کارگاه 2 روزه 50 نفر از اساتید و دانشجویان دوره های دکترای نجوم و اختر فیزیک از سراسر کشور حضور دارند.
وی ادامه داد: در این کارگاه پیشرفته علمی 15 نفر از اساتید برجسته بین المللی از جمله پروفسور والری ناکاریاکف، سعداله نصیری و محمد مظفری به ارائه مطالب علمی و تخصصی در زمینه تاج های خورشیدی به شرکت کنندگان می پردازند.
وی با اشاره به نقش برگزاری کارگاه های علمی گفت: برگزاری رویدادهای علمی و تخصصی، راهکاری موثر برای تبادل ایده ها، نظریات و آخرین یافته های علمی روز دنیا برای اساتید و دانشجویان علاقه مندان سراسر کشور است.
عبادی افزود: مرکز نجوم و اخیر فیزیک مراغه به عنوان یکی از مهم ترین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه نجوم، همواره نقش فعالی در زمینه فعالیت های علمی و تحقیقاتی در کشور دارد.
وی اضافه کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون نیز به همت اساتید و دانشجویان این مرکز، حدود 130 مقاله isi ارائه شده و در نشریات معتبر ملی و بین المللی منتشر شده است.
مرکز نجوم و اختر فیزیک مراغه در اردیبهشت سال 81 با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان یک مرکز پژوهشی تاسیس شد.
فعالیت های پژوهشی این مرکز از سال ٨٢ آغاز شده که علاوه بر محققان دانشگاه های داخل کشور، محققانی از موسسات پژوهشی خارجی چون موسسه پژوهشی ایزمیران روسیه، رصدخانه کوت دازور فرانسه، رصدخانه بویراکان ارمنستان و دانشگاه باکو در قالب قراردادهای پژوهشی با این مرکز همکاری داشته اند.
این مرکز از مهر سال 1392 نیز فعالیت آموزشی خود را با پذیرش چهار دانشجو در دوره کارشناسی ارشد و دکتری رشته فیزیک نجومی آغاز کرده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.