عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه لایحه بودجه سال 98 شهرداری تا پایان سال تصویب نمی‌شود، گفت: روند تصویب بودجه‌ی واقع گرایانه و کارشناسی شده زمان‌بر بوده و در مدت کوتاه به اتمام نمی‌رسد؛ مگر این‌ که ماسمالی کرده و بدون کار کارشناسی به صورت فله‌ای تصویب کنیم. 
فریدون بابایی‌اقدم در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: بر اساس آیین کار شورا، بودجه شهرداری باید تا آخر بهمن ماه تصویب شده و به فرمانداری ارسال شود که امسال علی‌رغم اینکه شهرداری لایحه بودجه سال 98 را یک روز زودتر از زمان مقرر تقدیم شورا کرده بود، اما باتوجه به مقارن شدن این اتفاق با بررسی لایحه تعرفه عوارض محلی و سایر موضاعات، بررسی لایحه بودجه بعد از وقفه چند هفته‌ای در جلسه روز گذشته (پنجم اسفندماه) آغاز شد.
وی ادامه داد: باتوجه به از دست دادن زمان در بررسی بودجه، ضرورت دارد جلسات فوق العاده و پشت سر هم برگزار شود.
بابایی اقدم با بیان اینکه امیدوارم اتفاقات سال گذشته در تصویب بودجه رخ ندهد، گفت: بودجه امسال خرداد ماه به شهرداری ابلاغ شد و باتوجه به شرایط اقلیمی و محدودیت فصل کاری، شورا باید در موعد مقرر بودجه را تصویب کند؛ امسال نیز با روند کنونی، احساس می‌کنم یک دوازدهم و حتی دو دوازدهم در انتظار شهرداری تبریز است.
وی با بیان اینکه آسیب ناشی از تعلل در تصویب بودجه متوجه مسائل عمرانی شهر می‌شود، ادامه داد: بدون ابلاغ بودجه، شهرداری حق برگزاری مناقصات و آغاز پروژه‌های عمرانی را نداشته و در نتیجه فصل عمرانی کوتاه تبریز از دست می‌رود.   این عضو شورای شهر تبریز در خصوص دلایل تأخیر در بررسی لایحه بودجه، اظهار کرد: همکاران برای اداره خوب جلسه باید همکاری و همگامی با رئیس شورا داشته باشند و موضوعات بر اساس آیین کار شورا مورد بررسی قرار گیرد، به عنوان مثال در جلسه روز گذشته شورا، بارها صحبت‌های شهردار هنگام ارائه گزارش توسط اعضای شورا قطع شد. معتقدم شخص رئیس شورا باید با قاطعیت بیشتر و  بر اساس آیین کار جلسه را اداره کند تا شهر آسیب نبیند.
وی با بیان اینکه سیاست شورا تصویب بودجه سال 98 مبتنی بر برنامه پنج ساله است، خاطرنشان کرد: باتوجه به تدوین چشم انداز 1409 شهرداری تبریز، انتظار داریم برنامه‌ی پنج ساله نیز طراحی شده و بودجه هم مبتنی بر این برنامه تدوین شود که بر اساس گفته مدیران شهرداری و شخص آقای شهردار، لایحه بودجه سال 98 برنامه محور و بر اساس این چشم انداز طراحی شده است. 
این عضو شورا با تأکید بر اینکه برنامه محور بودن و تحقق‌پذیری بودجه اولویت شوراست، خاطرنشان کرد: اعداد و ارقام غیرواقعی که قابلیت تحقق نداشته نباید تصویب شود؛ چرا که باتوجه به این درآمدهای پیش‌بینی شده، پروژه‌هایی تعریف می‌شوند و در نهایت این پروژه‌های عمرانی اجرا نمی‌شوند.
وی در خصوص پروژه‌های پیش بینی شده در لایحه بودجه سال 98، گفت: لایحه بودجه در هشت فصل طراحی شده و در هر کدام از فصول برنامه‌هایی نوشته شده است، معتقدم تعریف پروژه مهم نبوده، بلکه اجرای پروژه مهم است که لازمه آن کسب درآمد است.
بابایی اقدم در رابطه با میزان تحقق بودجه شهرداری تبریز در سال جاری، بیان کرد: تحقق 62 درصدی بودجه سال جاری آمار خوبی نبوده که نشانگر مشکلات اقتصادی کشور است و این درصد پایین تحقق بودجه باعث شده برخی از پروژه‌های عمرانی اجرا نشوند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.