به گزارش ایرنا، علی شیخ پور روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مرند، با اشاره به کمک های دولتی جهت مقاوم سازی مساکن روستایی اظهار داشت: نبود آگاهی مردم از کمک های دولتی موجب عدم استفاده اکثر روستائیان از این مزایا شده است که باید جلسات متعددی برای آگاه سازی روستائیان برگزار شود.
وی با تاکید بر فعال شدن پلیس ساختمان در شهرداری های شهرستان گفت: اکنون نزدیک به 85 درصد پرونده های ساختمانی در مرند، فاقد پروانه بوده و موجب حاشیه نشینی و آسیب های دیگر شده که اقدامات لازم در این مورد باید انجام شود.
معاون فرماندار مرند با اشاره به لزوم بازنگری در طرح های هادی اظهار داشت: با توجه به صدور مجوز برای ساخت و سازها در مسیل رودخانه ها، دستگاه های مربوطه باید جهت جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی در آینده، به آن توجه کرده و در صورت لزوم اصلاح کنند.
وی در مورد عملکرد بانک ها در اعطای تسهیلات کم بهره نیز گفت: برخی اوقات، بانک ها در مقابل ارائه وام های کم درصد مقاومت می کنند که باید روسای ادارات با همکاری بانک های عامل این مشکل را رفع کنند.
شیخ پور با اشاره به اینکه ایران از جمله کشورهای حادثه خیز است، ابراز داشت: جهت کاهش آسیب ها و خسارات جانی و مالی در مواقع بروز حوادث باید آمادگی داشته و در راستای آن مانورهای دورمیزی و میدانی در شهرستان اجرا شود.
وی به تجهیز نمودن ماشین آلات در ایام تعطیلات تاکید کرد و گفت: تمام دستگاه ها باید در مواقع بروز بحران با هم همکاری کرده و هنگام نیاز جهت مقابله با آن وارد شوند.
شیخ پور با اشاره به اهمیت مدیریت صحنه اظهار داشت: ضروری است شهروندان در هنگام بروز حوادث، شرایط را برای تسریع در عملیات امدادرسانی دستگاه های حاضر در صحنه فراهم کنند.
وی همچنین به تعیین پرسنل کشیک توسط اعضای ستاد مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: دستگاه های خدمات رسان سعی کنند در ایام تعطیلات، از حفاری های غیر ضروری در نقاط حساس شهر خودداری کنند.
6132/9916/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.