به گزارش ایرنا اکبر فتحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات آذربایجان شرقی در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه سهم صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی از کل صادرات غیرنفتی این استان 12 درصد بوده است، افزود: اقلام عمده صادراتی استان شامل کشمش، لبنیات( پنیر، دوغ و خامه) گوجه فرنگی، آب سیب، پیاز، کاهو و کلم بوده که به کشورهایی مثل عراق، آذربایجان، ارمنستان، افغانستان، امارات، رومانی، ترکیه، یوگسلاوی، روسیه، گرجستان و پاکستان صادر شده است.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان همچنین اظهار کرد: لازمه توفیق برنامه های صادراتی محصولات کشاورزی نیازمند اتخاذ رویکردهای همه جانبه و فرایندی است که در نتیجه تلاش کلیه بخش های مختلف کشور و نظام بانکی، گمرک، صندوق حمایت و تشکل های صادراتی محقق می شود و می توان به رشد چشمگیر صادرات محصولات کشاورزی رسید.
فتحی گفت: بررسی ها نشان می دهد استان آذربایجان شرقی در تولید بیشتر محصولات کشاورزی دارای ظرفیت بالا و مزیت نسبی آشکار است بر این اساس باید بستر های لازم برای رشد صادرات این بخش فراهم شود.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 285 میلیون دلار کالای کشاورزی از استان آذربایجان شرقی صادر شد و 13 درصد صادرات غیرنفتی معادل 2.4 میلیارد دلار متعلق به این بخش بوده است.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.