رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز در خصوص اشکال موجود در بررسی بودجه سال 98 شهرداری تبریز، گفت: مناطق و سازمان‌های مختلف شهرداری اطلاعات کافی در اختیار مرکز پژوهش‌های شورا قرار نمی‌دهند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد باقر بهشتی در صحن علنی اظهار کرد: شهرداری تبریز لایحه بودجه سال 98 را یک روز قبل از زمان مقرر به شورا تقدیم کرده و همزمان، شورا نیز بررسی بودجه را شروع کرده و در چند شکل بررسی شده است. گروه‌های کارشناسی هم در مرکزپژوهش‌ها تشکیل شده که در سه محور حفظ وضعیت فعلی، انجام پروژه‌های جدید و اتمام پروژه‌ها تلاش کرده و به اتفاق نظر با مناطق شهرداری و سازمان‌های شهرداری رسیده‌ایم.
وی ادامه داد: تعداد کارکنان و محل کار تمام پرسنل شهرداری باید مشخص شود و شهرداری تهران نیز در این راستا تمام اطلاعات 65 هزار نیروی کار خود و حقوق دریافتی آنان را در سایت قرار داده و شهرداری تبریز هم باید این کار را طبق لیست تائید شده انجام دهد.
بهشتی با بیان اینکه لایحه بودجه سال 98 بهتر از بودجه سال 97 است، بیان کرد: برنامه پنج ساله در بودجه سال آتی دیده نمی‌شود و انتظار داریم بخشی از برنامه پنج ساله در بودجه سال آینده مورد توجه واقع شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر شهرداری اطلاعات کافی را در اختیار شورا قراردهد در مدت چند روز آینده می‌توانیم کار را تمام کنیم .
«ایرج شهین باهر» - شهردار تبریز در پاسخ به اظهارات این عضو شورا، گفت: شهرداری موظف به ارائه تمام اطلاعات مربوط به بودجه به شورا است اما اینکه چه کسی در کجا کار می‌کند چه ربطی به بودجه دارد؟ با توجه به اینکه در حقوق و مزایای کارکنان هر ماه تغییراتی به وجود می‌آید، نمی‌توان اطلاعات دقیقی داد و خواستار این هستم که اطلاعات غیر مرتبط را در بررسی بودجه تداخل ندهیم، اما اگر بازهم شورا پیگیر این موضوع باشد، می‌توانیم در جواب نامه رسمی  هیت رئیسه شورا پاسخگو باشیم. 
وی گفت: تبریز آخرین  کلان شهری است که در حال بررسی بودجه است و ما هنوز بعد از 35 روز نتوانسته‌ایم به جمع بندی برسیم و خواهش من از شورا این است که بودجه قبل از آغاز فصل کاری مصوب شود و اگر بودجه به موقع مصوب نشود، نمی‌توانیم کارهای عمرانی مهمی در شهر انجام دهیم.
شهین‌باهر ادامه داد: برای اولین بار در کشور برنامه چشم انداز تهیه شده و در بودجه سال آتی هم بر اساس این چشم انداز برنامه‌ریزی شده است، باتوجه به فرصتی که داشته‌ایم، برنامه محور عمل کرده‌ایم و امیدواریم در دو ماه آتی هم برنامه پنج ساله ارائه شود.
وی با بیان اینکه عملکرد مناطق شهرداری  در 10 ماهه سال‌جاری به صورت مکتوب به شورا ارسال شده است، اظهار کرد: تاکید بنده این نیست که بودجه به طور سریع و بدون کارکارشناسی مصوب شود، بلکه انتظار داریم جلسات شورا به بررسی بودجه اختصاص پیدا کند. 
وی عنوان کرد: شهرداری در مدت مقرر قانونی بودجه را ارائه داده و اکنون شورا در مدت قانونی لازم  بودجه را مصوب نکرده است و با توجه به فصل کاری کوتاه در تبریز از شورا می‌خواهیم تا فرصت کافی در اختیار ما قرار دهد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.