به گزارش ایرنا، علی محرمی شنبه شب در آئین اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی در شهرستان مرند با بیان اینکه انقلاب اسلامی، ماهیت فرهنگی داشت،افزود: ما در سال های بعد از انقلاب اسلامی، دستاوردهای بسیاری در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی داشتیم که در تبیین آن، هنرمندان نقش مهمی دارند.
وی احترام گذاشتن به رای مردم و تضمین آزادی بیان را از دستاوردهای انقلاب بیان نمود و گفت: در حوزه فرهنگ و هنر تعداد روزنامه ها و نشریات در آذربایجان شرقی و اردبیل به 10 نسخه نمی رسید اما اکنون تنها در شهرستان مرند، به اندازه زمان رژیم گذشته، پایگاه خبری و نشریه وجود دارد.
محرمی با اشاره به اینکه حدود 400 نشریه و پایگاه خبری در استان فعالیت دارند، اظهار داشت: در حوزه زیرساختی نیز در راستای استفاده مردم از آخرین تولیدات حوزه فرهنگ و هنر اقدامات اساسی انجام شده است.
وی با بیان اینکه ماهیت و هویت، اصل اساسی است که انقلاب اسلامی به ما بخشیده است،گفت: برگزاری جشنواره ها، نمایشگاه ها و کارگاه های مختلف در استان از برکات انقلاب است.
محرمی برنامه اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات تابعه را واگذاری برنامه ها و فعالیت های هنری به هنرمندان اعلام و اظهار داشت: در این راستا بیش از90 درصد فعالیت ها توسط هنرمندان استان انجام می شود.
وی افزود: وظیفه ذاتی و اصلی ادارات، هدایت، حمایت و نظارت است و اصل اجرا باید توسط فعالان عرصه فرهنگ و هنر باشد.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: نیاز اصلی ما در حوزه فرهنگ و هنر، ورود سرمایه گذار و بخش خصوصی است و در این راستا، برای اولین بار پردیس سینمایی در شمال غرب کشور در تبریز افتتاح شد.
وی با بیان اینکه انجمن هنرهای تجسمی مرند، از انجمن های ریشه دار در استان است، ابراز داشت: شهرستان مرند در حوزه فیلم، نمایش، هنرهای تجسمی، عکاسی و دیگر حوزه ها قابلیت بالایی دارد و هم اکنون هفت انجمن ثبت شده در مرند به همت هنرمندان فعالیت می کنند.
محرمی ابراز امیدواری کرد: جشنواره هنرهای تجسمی و جشنواره هنر عکاسی مرند سال آینده به صورت استانی برگزار شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند نیز با بیان اینکه انجمن هنرهای تجسمی در سال های اخیر جهت تنوع و در راستای خواسته های جامعه فعالیت می کند، اظهار داشت: بخش حضوری کارگاهی جشنواره هنرهای تجسمی با حضور 20 هنرمند و با موضوع خلق آثار در لحظه در مرند برگزار شد.
مهران فرجی افزود: جشنواره کارگاهی نیز با حضور دانش آموزان برگزیده و با هدف حفظ و تقویت آینده نیروی انسانی انجمن هنرهای تجسمی برگزار شد.
وی گفت: امسال همزمان از 2 جشنواره شعر کوثر و هنرهای تجسمی رونمایی شد که هم اکنون شعر کوثر در مرحله داوری قرار دارد.
وی افزود: در جشنواره هنرهای تجسمی «آیینه» نیز با در نظر گرفتن آیتم های مختلف، 65 اثر به بخش نمایشگاهی راه یافت که نفرات برگزیده در 2 بخش موضوعی و آزاد معرفی می شوند.
در این مراسم، از نفرات برگزیده جشنواره هنرهای تجسمی شهرستان مرند در موضوعات مختلف با اهدای لوحی تجلیل و قدردانی شد.
9916/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.