به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی نعمت زاده روز شنبه در همایش تجلیل از خیران شهرستان مرند با اشاره به تعداد زیاد نهادهای خیریه در کشور اظهار داشت: کمیته امداد بهترین نهاد خیریه کشور مولود انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه رسیدگی به نیازمندان از صفات برتر پیامبران بود، افزود: انسان های خیر باید شاکر باشند که نعمت کمک به نیازمندان را بدست آورده و با این کار به مقام و رتبه بالایی در نزد خداوند می رسند.
امام جمعه مرند، خوش اعتقادی و با فقرا بودن را صفات مهم انسان برشمرد و گفت: کسانی که امکانات لازم جهت کمک به نیازمندان را دارند باید در این جهت گام بردارند.
وی اظهار داشت: در انجام کارهای خیریه و کمک به نیازمندان، حفط کرامت انسان باید در اولویت باشد تا در کنار رفع نیازمندی، شخصیت آنها نیز حفظ شود.
حجت الاسلام نعمت زاده از حضرت علی (ع) به عنوان میزان و استاندارد انسانیت نام برد و یادآوری کرد: فلسفه حکومت، دیندار کردن مردم، تامین آسایش و رفاه و حل مشکلات مردم است.
وی تاکید کرد: خیران در کمک به نیازمندان، نزدیکان را در اولویت قرار داده و در امور خیر، از اطرافیان خود شروع کنند.
مدیر کمیته امداد شهرستان مرند نیز گفت: هدف از برگزاری همایش تجلیل از خیران قدردانی از نیت خیر و عمل صالح مردم نیک اندیش شهرستان و ارائه الگو‌های شایسته جهت دستگیری از نیازمندان است.
علی روستانژاد با بیان اینکه شعار این همایش، جذب پنج حامی توسط هر نفر حامی است افزود: خیران و حامیان، مبلغان و مروجان همیاری و حمایت از ایتام، ذخیره‌هایی برای خدمت‌رسانی به نیازمندان هستند.
وی گفت: در کمیته امداد شهرستان مرند 193 نفر ایتام تحت پوشش و دارای پرونده بوده و از فرزندان محسنین نیز 376 نفر دارای حامی و 190 نفر بدون حامی هستند.
9916/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.