قادر رمضان پور روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بر لزوم همکاری معلمان و مدیران مدارس برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان بخصوص دوره اول و دوم متوسطه تاکید کرد و افزود: متاسفانه مطابق آمار، بیشترین ترک تحصیل در بین نواحی و مناطق آموزش و پرورش شهرستان‌های آذربایجان شرقی مربوط به شهرستان اهر است بر این اساس باید همت خود را به کار گیریم و اگر موانعی پیش‌روی دانش‌آموزان وجود دارد را رفع کنیم.
وی اظهار داشت: نبود مدارس دوره اول و دوم متوسطه در روستاها می‌تواند عاملی برای ترک تحصیل دانش‌آموزان باشد، به ‌طوری که در برخی روستاهای این شهرستان، معلم برای روستایی که یک دانش‌آموز دارد اعزام کرده‌ایم و این جزو افتخارات نظام اسلامی و دولت است که به تحصیل دانش‌آموزان روستاها و مناطق محروم و دورافتاده توجه می‌کند.
رمضان پور همچنین ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی و کسب رتبه‌های برتر استانی و کشوری در تمام شاخص‌ها را وابسته به همت و تلاش دبیران و معلمان منطقه اهر دانست و افزود: آموزش و پرورش اهر در برخی از شاخص‌ها توانسته رتبه‌های برتر استانی را کسب کند و این مهم با تلاش همکاران فرهنگی میسر شده است.
مدیر آموزش و پرورش اهر از تحصیل بیش از 14هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در این شهرستان خبر داد و گفت: از مجموع نزدیک به 26 هزار دانش‌آموز اهری، 14 هزار نفر در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند و این آمار نشان می‌دهد که دانش‌آموزان مقطع ابتدایی نسبت به دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه بیشتر است.
رمضان پور همچنین از اجرای طرح تدبیر در 76 مدرسه شهری و روستایی در شهرستان اهر خبر داد و گفت: طرح تدبیر در مدارسی که مدیر مستقل در شهر و روستا دارند اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه از توانایی نخبگان بازنشسته برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در قالب تشکیل مجمع مشورتی بهره‌گیری می‌کنیم، اظهار داشت: قصد داریم تا با دعوت از بازنشستگان، نخبگان و صاحب‌نظران و کسانی که واقعاً می‌توانند به آموزش و پرورش کمک کنند در قالب مجمع مشورتی دورهم آوریم.
/3071/7225/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.