رئیس فدراسیون کبدی ایران گفت: شاهد افزایش کمی و کیفی تیم های شرکت کننده در مسابقات بین المللی کبدی شبستر هستیم.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، عباس اورسجی در حاشیه مسابقات بین‌المللی کبدی شبستر اظهار کرد: با توجه به اینکه دومین تورنمنت جام فجر در شبستر برگزار شد، شاهد ارتقای سطح کیفی و کمّی تیم‌های خارجی هستیم که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. قرار بود علاوه بر تیم‌های ترکیه، عراق، گرجستان و جمهوری آذربایجان، کشورهای روسیه و پاکستان نیز در این رویداد حضور پیدا کنند که با توجه به کمبود زمان برای دریافت ویزا، این دو تیم نتوانستند به ایران بیایند.
 
وی افزود: قطعاً مسابقات بین‌المللی کبدی شبستر در تقویم ورزشی سال‌های آینده فدراسیون قرار می‌گیرد و کشورهایی که در کبدی حرفی برای گفتن دارند، در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند.
 
رئیس فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات بین‌المللی شبستر خاطرنشان کرد: ما در برگزاری این رقابت‌ها دو هدف داشتیم. نخستین هدف ما زنده نگه‌داشتن ایام‌الله دهه مبارک فجر بود. هدف دوم نیز توسعه و ترویج ورزش کبدی در سایر کشورها به خصوص کشورهایی بود که هنوز کبدی ندارند تا به این وسیله بتوانیم مربیان را برای آموزش به این کشورها اعزام کرده و به نوعی اشتغال‌زایی کنیم. ضمن اینکه امیدواریم با افزایش کشورهای فعال در کبدی، این ورزش را به سمت المپیکی شدن ببریم.
 
اورسجی در مورد تأثیر برگزاری مسابقات بین‌المللی در شرایط بازیکنان جوان کبدی ایران گفت: قطعاً برگزاری چنین مسابقاتی نقش بسزایی در ادامه راه ورزشکاران ما دارد. امروز کسب مدال طلا برای تیم ملی جوانان شور و حال خاصی به آن‌ها داده و تجربه کسب این مدال می‌تواند انگیزه زیادی به آن‌ها بدهد. در برنامه داریم بازیکنانی که مراحل استعدادیابی را طی کرده‌اند، به صورت دوره‌ای در اردوهای فدراسیون حضور پیدا کنند تا بتوانیم نتایج مسابقات آسیایی جاکارتا را در میادین دیگر تکرار کنیم.
 
وی در رابطه با تأثیر میزبانی استان‌های مختلف از مسابقات بین‌المللی خاطرنشان کرد: زمانی که یک استان میزبان مسابقاتی می‌شود قطعاً تجربیاتی در این رابطه دارد و با برگزاری رقابت‌ها تجربه‌های جدیدی کسب می‌کند. از سوی دیگر میزبانی یک استان موجب انگیزه بیشتر ورزشکاران آن رشته می‌شود چرا که می‌بینند مسئولان برای آن ورزش ارزش قائل هستند. ضمن اینکه برگزاری این نوع مسابقات یک کلاس بازآموزی برای مسئولان برگزاری است تا تجربه لازم برای برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی را کسب کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.