علی جهانگیری روز پنجشنبه در جلسه بررسی طرح کارورزی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی موظف به پایبندی به تعهدات خود در این طرح هستند، افزود: توجه ویژه سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی به تحقق برنامه های اشتغال زایی در این راستا ضروری است.
وی با اشاره به چالش‌ها و فرصت‌های این طرح، اظهار داشت: طرح کارورزی با وجود مزیت‌های متعدد، دارای محدودیت‌هایی از قبیل شرط سنی و مشکلات مربوط به کارگاه‌های جدید التاسیس دارد، اما وجود این محدودیت‌ها برای همه در سطح کشور یکسان است.
جهانگیری با اشاره به اهداف اجرای این طرح، گفت: افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌ آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب‌ و کار در دانش ‌آموختگان و فراهم سازی انتقال دانش از دانش‌ آموخته به بنگاه اقتصادی از جمله اهدافی است که در این طرح تعریف ‌شده است.
وی جایگاه آذربایجان شرقی در اجرای این طرح را قابل ‌بررسی دانست و افزود: ارتقای جایگاه استان در اجرای این طرح باید به ‌طور جدی مورد توجه تمامی نهادهای درگیر قرار بگیرد و از این ‌رو ورود جدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این موضوع ضروری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی به دغدغه کارفرمایان در خصوص مشکلات بیمه‌ای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: مشکلی در موضوع بیمه با راهکارهایی که سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته است، مطرح نیست و در صورتی ‌که کارفرمایان طبق ضوابط و شرایط تعریف ‌شده تامین اجتماعی اقدام کنند در این خصوص هیچ مشکلی نخواهند داشت.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.