حسین بگلری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی، کاریابی، فعالیت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی، پرداخت سهم بیمه‌های خانوارهای دارای پشتیبانی‌های فنی را از اهم اقدامات کمیته امداد اهر برشمرد.
وی افزود: کمیته امداد با توانمندسازی مددجویان، پنج هزار و 331 طرح اشتغال‌زایی و خودکفایی اجرا کرده است.
بگلری، خودکفایی یک هزار و 279 خانوار تحت پوشش را از نتایج ارزشمند این نهاد انقلابی دانست و گفت: این تعداد از چرخه حمایتی خارج شده‌ و این نهاد برای آنها بیش از 30 میلیارد و 318 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است.
وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد امام غیر از تامین نیازها و مایحتاج مددجویان تحت حمایت‌ به آینده آنها نیز توجه ویژه‌ای دارد،گفت: جهت تامین آینده مددجویان 153 نفر را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار داده ایم که از این تعداد 22 نفر از مستمری بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شده اند.
بگلری از پرداخت وام قرض‌الحسنه به منظور رفع مشکلات مددجویان خبر داد و گفت: کمیته امداد شهرستان اهر در همین راستا 10 هزار تسهیلات قرض‌الحسنه با رقمی بالغ ‌بر 37میلیارد تومان به مددجویان پرداخت کرده است.
وی همچنین از پرداخت پنج میلیارد و 421 میلیون تومان تسهیلات خودکفایی به 395 نفر از مددجویان طی 10 ماهه امسال‌ خبر داد و افزود: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های کمیته امداد، حمایت، ارائه آموزش‌های مهارتی و زمینه‌سازی برای خودکفایی و خروج از چرخه حمایتی است.
رئیس کمیته امداد اهر اظهار داشت: از این ‌رو آموزش‌های مهارتی برای 159 نفر و توسعه پایدارسازی اشتغال برای 464 نفر از مددجویان ارائه کرده‌ایم.
بگلری، با بیان اینکه مددجویان، توانایی خاصی در تولید صنایع‌دستی از جمله فرش‌ و ورنی‌ دارند،گفت: در10 ماهه سال‌جاری مددجویان، 616 تخته فرش به متراژ سه هزار و 461 مترمربع و به ارزش12 میلیارد و 167میلیون ریال تولید کرده‌اند.
رئیس کمیته امداد اهر همچنین از جمع‌آوری بیش از 40 میلیارد ریال مشارکت مردمی در 10 ماهه سال‌جاری خبر داد و افزود: سال گذشته نیز در همین مدت اهری‌ها 22 میلیارد و 700 میلیون ریال مساعدت کردند.
7225/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.