حسین عادلی سعدآباد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: پایانه مسافربری مرکزی تبریز به یکی از بهترین و بزرگترین پایانه های مسافربری کشور تبدیل شده و فضای مناسبی برای ارایه خدمات به مسافران فراهم شده است، به گونه ای که هم اکنون تعداد 600 دستگاه اتوبوس با عمر مفید 10 سال و 300 دستگاه سواری در ناوگان بین شهری با مبداء تبریز تردد می کنند.
وی افزود: در 9 ماهه امسال حدود سه میلیون مسافر از این پایانه به قصد عزیمت به شهرهای دیگر خارج شده اند که پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال به چهارمیلیون مسافر برسد.
وی ادامه داد: در این آمار بیشترین مسافرت بین شهری از تبریز به مقصد تهران بوده و در میان شهرستان های استان نیز، اهر بیشترین آمار مسافران را دارد.
عادلی سعدآباد، میانگین روزانه خروج مسافر از تبریز را 10 هزار و 698 نفر به وسیله 903 سرویس از پایانه های کلانشهر تبریز اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه ساختمان جدید ترمینال مرکزی تبریز دارای امکانات مناسب برای استفاده شرکت ها و مسافران است، گفت: این مجموعه 12 هزار مترمربع مساحت دارد که هشت هزار مترمربع آن به سالن انتظار اختصاص دارد و فضای بسیار مناسبی برای انتظار مسافران است.
عادلی سعدآباد ابا بیان اینکه 34 واحد تجاری - خدماتی به زودی در این محل به بهره برداری می رسد، از فعالیت 34 شرکت خدمات مسافرتی شامل 28 شرکت داخلی، چهار شرکت بین المللی و 2 شرکت سواری بین شهری در این مرکز خبر داد و گفت: پارکینگ سواری ترمینال مرکزی به مساحت 14 هزار و 400 متر، توقفگاه و خوابگاه 20 تخته رانندگان به همراه جایگاه سوخت رسانی و دفتر تاکسیرانی در اختیار رانندگان قرار دارد.
وی ایجاد مرکز معاینه فنی در داخل محوطه ترمینال مرکزی را از برنامه های آینده سازمان پایانه های مسافربری تبریز اعلام کرد که با راه اندازی آن، اتوبوس ها و خودروهای بین شهری به مراکز معاینه فنی داخل شهر مراجعه نخواهند کرد.
عادلی سعدآباد به کنترل تمام فضای سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تبریز توسط دوربین های مدار بسته اشاره کرد و ادامه داد: درآمد پیش بینی شده شهرداری تبریز از محل سازمان پایانه های مسافربری از ابتدای امسال تاکنون به میزان 80 درصد محقق شده و امیدواریم که تا پایان سال به 100 درصد درآمد پیش بینی شده دست یابیم.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.