به گزارش سه شنبه ایرنا، جواد رحمتی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری آذربایجان شرقی، با تاکید بر لزوم همت مضاعف دستگاه های اجرایی برای اجرای اهداف مدون و پیش بینی شده در جلسات ستاد بازآفرینی شهری اظهار داشت: دستگاه های اجرایی مسوول در این زمینه باید نسبت به اجرای مصوبات و موارد مطروحه در جلسات پیشین، اهتمام کافی داشته باشند وگرنه با این وضع، راه به جایی نخواهیم برد.
وی با انتقاد از عملکرد برخی ادارات و دستگاه های اجرایی مبنی بر عدم معرفی زمین برای اجرای طرح های بازآفرینی شهری بیان کرد: اجرای طرح های بازآفرینی شهری باید در اراضی مناسب و زمین های مازاد ادارات دولتی و با مشارکت تمام دستگاه های دخیل در این موضوع و بخش خصوصی دنبال شود.
رحمتی افزود: 10 هکتار از اراضی سازمان همیاری برای اجرای یک هزار و 500 واحد مسکونی با هدف اجرای مصوبات ستاد بازآفرینی شهری اختصاص خواهد یافت.
وی با تاکید بر لزوم توجه به درجه بندی در مقوله حاشیه نشینی و بافت فرسوده به عنوان اصلی ترین موضوع در تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده گفت: بخشی از اعتبارات و بودجه های این حوزه باید به امر اصلاح و تامین زیرساخت ها اختصاص یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از گسترش روزافزون ساخت و ساز غیرمجاز در تبریز و برخی از شهرستان های استان ابراز کرد: اگر بخشی از جرایم مربوط به تخلفات ساختمانی شامل مدیران شهری، برزن ها، مهندسان ناظر و تمامی عوامل موثر در این امر شود، میزان ساخت و سازهای غیرمجاز، کاهش یافته و به مرور زمان از بین می رود.
وی اظهار داشت: ساخت و ساز غیرمجاز ناشی از ضعف قوانین و قصور عوامل دست اندرکار در اجرای وظایف قانونی آن ها و همچنین ساختار درآمدی شهرداری ها و وابستگی آن ها به جرایم حاصل از ساخت و ساز غیرمجاز از دیگر تشدید کننده این موضوع است.
لزوم تدوین و تصویب قوانین لازم و در برخی موارد، قوانین کیفری برای ساخت و ساز غیرمجاز در کلانشهرها، برخورد جدی و شدید با متخلفین در شهرداری ها از دیگر تاکیدات رحمتی در این جلسه بود.
در کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز بیش از 400 هزار نفر در بافت های حاشیه که ساخت و ساز غیرمجاز دارند، سکونت دارند.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.