به گزارش ایرنا، عبدالرحمن ارشدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه 54 داوطلب از افراد حقیقی و حقوقی برای این دوره از انتخابات هیات نمایندگان اتاق تبریز نام نویسی کردند، گفت: از این تعداد یک نفر به علت کمبود سابقه عضویت که کمتر از36 ماه است و یک نفر هم از طریق مراجع ذیصلاح احراز شرایط نشدند و این انتخابات با حضور تعداد 52 نفر تایید صلاحیت شده برگزار می شود.
وی گفت: از این تعداد 3 نفر در بخش کشاورزی، 2 نفر در بخش معدن، 5 نفر در بخش صنعت و 5 نفر در بخش تجارت انتخاب می شوند.
وی اظهار داشت: این 15 نفر به مدت 4 سال برای حضور در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز انتخاب می شوند.
دبیر و سخنگوی هیات نظارت بر نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق تبریز یادآوری کرد: نام نویسی برای شرکت در انتخابات از 11 تا 26 دی انجام و بررسی صلاحیت و مطابقت مشخصات نامزدها با ضوابط مکتوب انتخابات تا 9 بهمن از سوی این هیات انجام شد.
وی اظهار داشت: انتخابات 8 صبح تا 6 عصر 11 اسفند به صورت الکترونیکی انجام می شود و در صورت نیاز مدت آن تا 3 ساعت قابل تمدید است.
ارشدی افزود: مطابق قوانین و مقررات مدون، مسئولیت اجرای تمامی مراحل انتخابات بر عهده هیات های نظارت اتاق ها بوده و در ادامه روند، انجمن نظارت و شورای عالی انتخابات بر هرگونه ابهام و اعتراض های نامزدها رسیدگی می کنند.
وی با بیان اینکه نتایج انتخابات نیز به صورت الکترونیکی مشخص می شود، ادامه داد: اعضایی از اتاق بازرگانی تبریز می توانند در انتخابات شرکت کرده و به نامزدها رای دهند که تا روز اخذ آرا دارای کارت بازرگانی و سابقه یک سال عضویت در اتاق بازرگانی باشند.
وی گفت: نامزدها می توانند به مدت یک هفته از سوم تا 24 ساعت قبل از شروع انتخابات ( تا 8 صبح روز جمعه 10 اسفند) تبلیغات انجام دهند و خارج از مدت قانونی تبلیغات، تحرک و فعالیت تبلیغاتی نامزدها ممنوع بوده و موجب پیگرد قانونی حتی ابطال آرای نامزد می شود.
دبیر و سخنگوی هیات نظارت بر نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق تبریز از نامزدهای این دوره از انتخابات خواست خارج از مدت قانونی از انجام هر نوع تحرک و فعالیتی که شائبه تبلیغاتی داشته باشد، خودداری کنند.
ارشدی همچنین از شرکت کنندگان در انتخابات خواست برای داشتن اتاق بازرگانی قوی و توانمند از دادن رای به صورت صنفی خودداری کرده و افراد توانمند را برای اتاق تبریز انتخاب کنند.
وی با اشاره به اهمیت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: این اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی بازوی مشورتی برای تهیه لوایح و طرح های مجلس و دولت است.
ارشدی با بیان اینکه اولین اتاق بازرگانی کشور در تبریز تشکیل شده است، افزود: هم اکنون در این اتاق یک هزار و 460 نفر واجد رای دادن می باشند که هر نفر می تواند به هر 15 نفر هم رای بدهد.
وی میزان مشارکت اعضای اتاق بازرگانی تبریز در دوره گذشته انتخابات هیات نمایندگان این اتاق را بیش از 900 نفر اعلام کرد.
به گزارش ایرنا در سطح کشور 34 اتاق بازرگانی وجود دارد و اتاق بازرگانی تبریز با قدمتی بیش از یک صد سال یکی از قدیمی ترین تشکل های تجاری کشور محسوب می شود.
/3071/9917
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.