به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این مجموعه توسط جلال معبودی در شش فصل و 256 صفحه به چاپ رسیده است.
اطلس لشکر 31 عاشورا دربرگیرنده کلیات یگان، آزادسازی سرزمین‌های اشغالی، نقش تیپ عاشورا در عملیات‌های طریق‌القدس و بیت‌المقدس، نقش یگان 31 عاشورا در عملیات‌های رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر مقدماتی، والفجر 1، والفجر 4، خیبر، بدر و والفجر 8 با عنوان تنبیه متجاوز و نبردهای آبی - خاکی است.
نبردهای شرق بصره و نقش لشکر 31 عاشورا در عملیات‌های کربلای 4، کربلای 5، کربلای 8 و نبردهای جبهه غرب و شمال‌غرب و نیز عملیات‌های نصر 7، بیت‌المقدس 2 و 3 و مرصاد از دیگر فصل های این کتاب است.
در بخش پایانی کتاب هم ذیل عنوان ضمائم مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های 8 سال دفاع مقدس سپاه عاشورا، منابع اختصاصی لشکر در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و راویان یگان 31 عاشورا، باغ‌ موزه دفاع مقدس و ستاد کنگره شهدا معرفی‌ شده است.
در این اطلس سعی شده است تا با استفاده از نقشه، نمودار، جدول و عکس، عملیات‌های آفندی که رزمندگان لشکر 31 عاشورا در آن شرکت داشته و حماسه‌ آفرینی کرده‌اند، تبیین و تشریح شود.
منبع اصلی این اطلس کتاب، شناسنامه لشکر 31 عاشورا در دوران دفاع مقدس است که به همت مصطفی عابدی از رزمندگان لشکر عاشورا و زیر نظر سردار امین شریعتی و فرماندهان این لشکر تألیف شده است.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.