به گزارش ایرنا، صمد طاهری روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته ملی سلامت مردان، اظهار داشت: برای داشتن جامعه سالم باید اطلاع رسانی و آموزش های لازم به شهروندان جهت ارتقای سلامت آنها ارائه شود.
وی از نامگذاری هفته اول اسفند بنام هفته ملی سلامت مردان خبر داد و افزود: این هفته فرصتی است تا مردان را از آسیب های موجود که در معرض آن هستند، مطلع کرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان مرند، موضوع پیشگیری در جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: پیشگیری باید قبل از وقوع بیماری و به خطر افتادن سلامت مردان انجام شود.
طاهری با تاکید بر اینکه مردم باید به فکر سلامتی خود باشند، اظهار داشت: مسئولان نیز باید سلامت محور عمل کرده و در راستای افزایش امکانات برای بهبود وضعیت سلامت عمومی تلاش کنند.
مسوول خانه بهداشت مرند نیز اظهار داشت: سعی داریم در راستای کاهش رفتارهایی که سلامت جامعه را تهدید می کند، عمل کنیم و در جهت افزایش سلامت مردان گام برداریم.
یعقوب صباغ افزود: همان طور که سازمان جهانی بهداشت نیز تاکید دارد، موضوع استمرار برنامه های توسعه فعالیت جسمانی در جامعه بسیار حائز اهمیت بوده و ما باید در این خصوص بیشتر تلاش کنیم.
وی گفت: بیماری های غیر واگیردار از جمله مشکلات سلامتی است که جامعه جهانی درگیر آن بوده و تغدیه و تحرک دو عامل ایجاد کننده این بیماری ها است.
رئیس خانه بهداشت مرند ادامه داد: با توجه به اهمیتی که عوامل موثر در بیماری های غیر واگیردار دارد سازمان بهداشت جهانی نیز برنامه های خود را بر دو محور اصلاح الگوی تغذیه و تحرک تنظیم کرده است.
وی اظهار داشت: برنامه اصلی ما نیز در هفته سلامت مردان بر افزایش تحرک مردان متمرکز است، چرا که اکنون بیشتر بیماری ها در اثر کم تحرکی است.
صباغ اضافه کرد: با افزایش تحرک در افراد علاوه بر پیشگیری از وقوع بسیاری از بیماری ها، در هزینه های درمان نیز صرفه جویی می شود.
وی ضمن تاکید بر اینکه مطالبات ما باید به سمت افزایش تحرک در جامعه باشد، گفت: مطالباتی که توسط افکار عمومی در بخش درمان وجود دارد باید بیشتر به سمت بهداشت و پیشگیری سوق داده شود که خروجی آن فرد سالم خواهد بود.
رئیس خانه بهداشت مرند اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده،کلیه کارمندان دولت در شهرستان مرند به زودی غربال می شوند.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
9916/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.