مرتضی آبدار عصر امروز شنبه در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با موضوع بررسی هسته‌ها و پروژه‌های گردشگری دومین سند تدبیر توسعه استان، افزود: سند تدبیر توسعه با هدف برنامه‏ محور کردن دستگاه‎های اجرایی آذربایجان شرقی و بهره‎مندی حداکثری از ظرفیت‎های بخش خصوصی در اجرای پروژه‎های دولتی تدوین شده است.
وی افزود: آذربایجان‎شرقی با توجه به جاذبه‎ها و بناهای فرهنگی و تاریخی و نیز قابلیت‎های بالا در گردشگری روستایی، عشایر و طبیعت‎گردی می‎تواند مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی باشد، اما به دلیل ضعف در بازاریابی، تبلیغات مدیریت یکپارچه ارگان‎های مختلف و نبود زیرساخت‎ها در این زمینه‎ها از این ظرفیت خود بهره شایسته را نمی‌برد.
آبدار تشریح کرد: از 655 پروژه تعریف شده در بخش گردشگری، اولویت ما پروژه‎های تعریف شده در راستای تبریز 2018، پروژه‎های سرمایه‎گذاری شده توسط بخش خصوصی و پروژه‎های نیمه‎تمام و واگذاری آنها به بخش خصوصی است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‎شرقی، دستیابی به جایگاه مناسب استان به عنوان یکی از مقاصد کشور را هدف مهم حوزه گردشگری استان عنوان و اضافه کرد: برای دستیابی به این هدف، انجام اقدامات اساسی مثل آموزش، بازاریابی و تبلیغات، مدیریت واحد عوامل اجرایی، توسعه ژئوتوریسم و اکوتوریسم، مدیریت جاذبه‎ها و بناهای تاریخی و تقویت زیرساخت‎ها و بازارچه‎های عرضه صنایع دستی را در دستور کار قرار دادیم.
در ادامه جلسه پرویز محمدزاده، معاون توسعه و برنامه‎ریزی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی به توضیح فرایند تصویب، اجرا و پایش دومین سند تدبیر توسعه استان پرداخت.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.