مرتضی آبدار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موزه «آذربایجان» از قدیمی ترین موزه های ایران است که در دهه 1330 شمسی در تبریز تاسیس شده و پس از انقلاب تاکنون 16میلیون نفر از موزه های 37 گانه آذربایجان شرقی بازدید کرده اند.
وی همچنین با بیان اینکه 25 میلیون نفر نیز در این مدت و بیش از 600 هزار نفر در 9 ماه امسال از بناهای تاریخی آذربایجان شرقی بازدید کردند، افزود: تاکنون یکهزار بنای تاریخی و چهار هزار محوطه تاریخی در استان شناسایی شده است.
آبدار ادامه داد: یکهزار و 729 اثر تاریخی و 100 اثر معنوی و طبیعی در آذربایجان شرقی ثبت ملی و سه اثر تاریخی بازار سرپوشیده تبریز و 2 کلیسای «سنت استپانوس» و «چوپان» در استان ثبت جهانی شده است.
وی یادآوری کرد: با هدف جذب گردشگر 52 روستای آذربایجان شرقی روستای هدف گردشگری معرفی شده اند.
در سال های گذشته تبریز به عنوان شهر جهانی و پایتخت فرش دستباف معرفی و در سال 2018 نیز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شد.
به گزارش ایرنا طبق آخرین آمارهای موجود تعداد گردشگران خارجی ورودی به آذربایجان شرقی در مدت سپری شده از سال جاری بیش از 500 هزار نفر بوده که افزایش قابل توجهی نسبت به سال های قبل داشته و نسبت به پارسال 10 درصد افزایش یافته است.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.