حسن قریشی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، تعداد کارگاه ها و پروژه های مرمتی حوزه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در سالجاری را 140 فقره اعلام و اضافه کرد: این رقم در سال گذشته 80 مورد و در سال 1395 نیز حدود 50 پروژه بود.
وی میزان رشد پروژه های مرمتی و زیرساختی گردشگری و کارگاه های مربوطه در سالجاری نسبت به پارسال را 190 درصد اعلام کرد.
قریشی مجموع بناهای تاریخی مرمت شده استان از اول امسال تاکنون را 72 مورد اعلام کرد و افزود: این بناهای مرمت شده در سال گذشته 67 مورد و در سال 1395 نیز 13 مورد بوده است.
وی با بیان اینکه طی سالجاری معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ثبت تعداد 16 اثر اقدام کرده است، یادآور شد: این ارقام در سال های 1396 و 1395 به ترتیب یازده و هشت اثر بوده است.
قریشی مجموع آثار تاریخی ثبت شده آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی کشور تا پایان سال 1394 را یکهزار و 740 اثر اعلام کرد.
وی تلاش برای ثبت آثار معنوی و طبیعی را از جمله فعالیت ها و اقدامات معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بیان و اضافه کرد: در سالجاری برای ثبت تعداد هشت اثر اقدام شده و در مرحله صدور حکم است، که عملکرد معاونت میراث فرهنگی در این حوزه طی سال های 1396 و 95 به ترتیب سه و دو اثر بوده است.
قریشی ادامه داد: در همین زمینه و برای ثبت اثار طبیعی آذربایجان شرقی نیز اقداماتی به انجام رسیده است که طی سال های 1395 و 1396 به ترتیب چهار و سه اثر به ثبت رسید که این ارقام در سالجاری به پنج اثر افزایش یافته است.
وی از اقدام برای ثبت حریم های آثار تاریخی و میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد و با بیان اینکه طی امسال برای تعیین حریم 17 اثر تاریخی اقدام شده است، گفت: در این رابطه تنها دو سال قبل برای ثت حریم چهار اثر استان اقدام شده بود.
قریشی با اشاره به اینکه طی سالجاری برای انجام اصلاحات و کارشناس تخصصی تعداد 10 پرونده ثبتی آذربایجان شرقی اقدام شده است، گفت: عملکرد معاونت میراث فرهنگی استان در این زمینه طی سال های 1395 و 1396 به ترتیب هشت و 17 مورد بوده است.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.