قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این که طبق استانداردها باید به ازای هر 40 تخت بیمارستانی، یک مددکار وجود داشته باشد، گفت: بیمارستان امام رضا (ع) تبریز با 600 تختخواب فقط سه مددکار دارد و در بخش خصوصی هم که احتمالاً چنین تصور می‌شود که نیازی به مددکار نیست!.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی اکبر طاهری اقدم در برنامه افتتاحیه کارگاه توانمندسازی مددکاران قطب دو کشوری، اظهار کرد: رویکرد وزارت بهداشت نسبت به سیستم سلامت در مقایسه با گذشته خیلی متفاوت‌تر شده است و دولت آقای روحانی نیز به مقوله سلامت و اجتماعی شدن آن تاکید دارد.
وی افزود:  تنها دغدغه ما پیشگیری و مجهز کردن بیمارستان‌ها نیست، اما فقط 25 درصد تامین سلامتی دست نظام سلامت است و تکمیل شدن چرخه ارایه خدمات سلامت، همکاری سایر ارگان‌ها را نیز می‌طلبد.
وی با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی از مشارکت مردم در حوزه سلامت، اضافه کرد: کانون‌های سلامت محلات و مدد کاری اجتماعی از زمینه‌های تحقق این امر هستند.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: متاسفانه پزشکان ما طوری تربیت شده‌اند که فقط بیماری را می‌بینند؛ در حالی که وظیفه پزشک این است که بیمار را ببیند نه بیماری را.

طاهری اقدم در ادامه با اشاره به مزایای طرح تحول سلامت، گفت: با اجرای این طرح، پرداختی از جیب مردم به حداقل رسید و دیگر شاهد مشکلاتی همچون پرداخت مبالغ کلان هنگام ترخیص بیماران نیستیم.
وی با تاکید بر این که مددکار کسی نیست که صرفاً به گیرنده خدمت تخفیف دهد، بیان کرد: مددکار فردی عالم است که مشکلات بیمار را تا مرحله برطرف شدن پیگیری می‌کند. به دنبال این ساز و کار هستیم که مشکلات حاشیه‌ای بیمار را نیز حل کنیم که این نیز به کمک مددکاران محقق می‌شود.
طاهری اقدم با تاکید بر ضرورت پیگیری مشکلات بیماران توسط مددکاران، گفت: آسیب‌های اجتماعی همگی به هم مرتبط هستند و در صورت حل نکردن مشکل بیماران در مرحله اول، ادامه مشکلات همان بیمار را به چرخه بیماری و گرفتن خدمت باز می‌گرداند.
وی در پایان با اشاره به این که اگر قیام بهمن تبریز نبود، انقلابی هم نبود، خاطرنشان کرد: دشمن هر چه از دستش برآمد از جنگ هشت سال دفاع مقدس گرفته تا تحریم‌ها و ترورها سر ما آورد، مشکلات ممکن است از ندانم کاری ما مسئولان باشد، اما مردم ما این‌ها را به پای نظام نمی‌نویسند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.