به گزارش ایرنا، محمدباقر هنربر روز چهارشنبه در نشست مدیریت بحران استان با اشاره به آمار ارائه شده توسط پزشکی قانونی استان، اظهار داشت: در 10 ماهه امسال 816 نفر براثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از تعداد 19 درصد زن و 81 درصد مرد بودند.
وی افزود: از این تعداد 143 مورد درون شهری، 565 مورد برون شهری بود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از 70 درصد علت حوادث جاده ای عامل انسانی است از این رو فرهنگ سازی، آگاهسازی و اطلاع رسانی در این خصوص در اولویت کار این مدیریت قرار دارد.
هنربر تاکید کرد: از این روز از تمامی دستگاه ها از جمله رسانه ها، صدا و سیما، هلال و احمر، پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی و آموزش و پرورش درخواست کرده ایم تا در راستای کاهش تلفات جاده ها اقدامات آموزشی و آگاه سازی انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه توسعه بزرگراه ها و آزادراه ها در برنامه کاری دولت قرار دارد، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد.

**
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم با اشاره به افزایش آمار مرگ و میر ناشی از حوادث جاده ای در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، اظهار داشت: افزایش آمار یک مساله قابل تامل و شوک آور است.
جواد رحمتی افزود: ۴۳ درصد حوادث به دلیل انحراف به چپ و ۲۸درصد بر اثر واژگونی بوده و این امر نشان دهنده تاثیر بالای عوامل انسانی در این حوادث است.
وی با تاکید بر ارایه تحلیل و بررسی های دقیق و فرهنگ سازی در خصوص مسائل رانندگی، ادامه داد: با توجه به قرار داشتن در آستانه تعطیلات عید نوروز و افزایش سفرها باید اقدامات لازم در خصوص پیشگیری از حوادث جاده ای انجام شود.
رحمتی با بیان اینکه مدیریت بحران اقدام بعد از حادثه نیست بلکه مدیریت کاهش خطرات احتمالی و پیشگیری است ، اظهار داشت: کوتاهی در انجام وظایف برخی نهادها میزان تلفات حوادث غیرمترقبه را افزایش می‌دهد.

**
مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز در خصوص وضعیت جاده های استان به ایرنا گفت: به تناسب اعتبارات تخصیص یافته اقدامات لازم برای دوبانده کردن جاده ها انجام می شود.
ابوالقاسم سلطانی افزود: همچنین برای نقاط حادثه خیز نیز به تناسب اعتباری که دریافت می کنیم عملیات لازم انجام می شود.
وی با اعلام اینکه از اعتبارات ملی احداث و توسعه شبکه راه های کشور برای آذربایجان شرقی در سال جاری فقط 11 درصد تخصیص یافته است،
ادامه داد: از محل اعتبارات ملی راه های روستایی نیز در سال جاری 2 درصد تخصیص یافته است .
**
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی آذربایجان شرقی نیز به ایرنا گفت: در 10 ماه امسال 17 هزار و 733 مصدوم سوانح رانندگی توسط کارشناسان این مرکز به بیمارستان های استان منتقل شدند.
دکتر فرزاد رحمانی با اشاره به افزایش تعداد مصدومان در سال جاری افزود: در مدت مشابه سال گذشته 15 هزار و 246 مصدوم توسط کارشناسان اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.
وی ادامه داد: یک هزار و 625 نفر از مصدومان سوانح نیز در این مدت بصورت سرپایی توسط کارشناسان اورژانس مداوا شدند.
رحمانی گفت: تعداد مصدومانی که به صورت سرپایی در سال گذشته مداوا شدند، یک هزار و 468 نفر بود.
وی اضافه کرد: در این مدت کارشناسان اورژانس مرگ 267 نفر را بر اثر سوانح رانندگی به علت شدت جراحت وارده تایید کردند.
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: تعداد فوتی ها بر اثر سوانح رانندگی در آذربایجان شرقی در مقایسه با سال گذشته که 232 نفر بود، افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، سوانح رانندگی در جاده های کشور دومین عامل مرگ و میر و در سنین زیر 40 سال نخستین عامل مرگ و میر است و از این رو توجه بیشتر مسوولان به وضعیت جاده ها و فرهنگسازی در خصوص رعایت اصول راهنمایی و رانندگی ضروری است.
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.