علی اکبر طاهری اقدم روز چهارشنبه در افتتاحیه کارگاه توانمندسازی مددکاران قطب 2 کشوری، اظهار داشت: رویکرد وزارت بهداشت در مقایسه با گذشته خیلی متفاوت‌ شده است و دولت آقای روحانی نیز به مقوله سلامت و اجتماعی شدن آن تاکید دارد.
وی با اشاره به مزایای طرح تحول سلامت، گفت: با اجرای این طرح، پرداختی از جیب مردم به حداقل رسید و دیگر شاهد مشکلاتی همچون پرداخت مبالغ کلان هنگام ترخیص بیماران نیستیم.
طاهری اقدم با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی از مشارکت مردم در حوزه سلامت، اضافه کرد: کانون‌های سلامت محلات و مددکاری اجتماعی از زمینه‌های تحقق این امر هستند.
وی با تاکید بر این که مددکار کسی نیست که تنها به گیرنده خدمت تخفیف دهد، بیان کرد: مددکار فردی عالم است که مشکلات بیمار را تا مرحله برطرف شدن پیگیری می‌کند.
طاهری اقدم با تاکید بر ضرورت پیگیری مشکلات بیماران توسط مددکاران، گفت: آسیب‌های اجتماعی به هم مرتبط هستند و در صورت حل نکردن مشکل بیماران در مرحله اول، ادامه مشکلات همان بیمار را به چرخه بیماری و گرفتن خدمت باز می‌گرداند.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این که طبق استانداردها باید به ازای هر 40 تخت بیمارستانی، یک مددکار وجود داشته باشد، گفت: بیمارستان امام رضا (ع) تبریز با 600 تختخواب فقط سه مددکار دارد .
3071/2160
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.