به گزارش ایرنا، یوسف داودی روز سه شنبه در اختتامیه نمایشگاه جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در تبریز با بیان اینکه در طول چهل سال گذشته دستاوردهای زیادی در عرصه های مختلف به ویژه بخش کشاورزی داشته ایم، افزود: با این حال مشکلاتی هم وجود دارد که باید به آنها توجه کرده و رفع کنیم.
وی پیشرفت های کشاورزی در کشور و استان آذربایجان شرقی را قابل تحسین توصیف کرد و اظهار داشت: خودکفایی در گندم و نیز تولید محصولات دامی بسیار باارزش است.
نماینده مردم سراب در خانه ملت 95 درصد ذرت، 90 درصد سویا و 50 درصد جو مورد نیاز دام را وارداتی اعلام کرد و گفت: امسال برای واردات این میزان نهاده 11 هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه طبق برآورد مجلس 154 هزار میلیارد تومان برای واردات محصولات کشاورزی و پروتئین مورد نیاز کشور هزینه شده است، افزود: با وجود هزینه کلان از پول نفت برای واردات، هم مردم، هم تولیدکنندگان ناراضی اند و مرغداران هم بدهکار شده و ورشکسته هستند.
نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرانه مصرف پروتئین در کشور ما 6 کیلوگرم و در اروپا 40 کیلوگرم است، اظهار داشت: به وزارت جهادکشاورزی توزیع کارت الکترونیکی مخصوص خرید پروتئین برای هر خانوار را پیشنهاد داده ام.
داودی، نظارت کافی بر هزینه کرد ارز دولتی واردات پروتئین را خواستار شد و گفت: ما با اعطای ارز دولتی، دامداران و تولیدکنندگان خارجی را بیشتر تقویت می کنیم در حالی که تولیدکننده داخلی نیازمند حمایت است.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه امروز زیرساخت ها برای توسعه استان فراهم است، گفت: امروز باید علم را در اختیار تولید بگذاریم تا نتایج خوبی به دست آوریم.
محمد وحدتی هلان با بیان اینکه با قالب های ذهنی گذشته امروز نمی توان موفق شد و باید دیدگاه های خود را تغییر دهیم، افزود: در خیلی از امور باید قالب ها را بشکنیم و از نظرات دانشگاهیان استفاده کنیم.
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.