حجت الاسلام قهرمان احمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته هریس با یادآوری 19 بهمن 1357 روز نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: یکی از گام‌های بلندی که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی موجب ریشه کن ساختن حکومت پهلوی شد، حرکت متهورانه کارکنان نیروی هوایی ارتش بود.
وی افزود: کارکنان نیروی هوایی تصمیم گرفتند که به سیل خروشان مردم مبارز پیوسته و با حضور در اقامت گاه امام خمینی در مدرسه رفاه، سندی از افتخار، حماسه ، رشادت و ایمان خود را به ثبت رساندند.
امام جمعه هریس با اشاره به شکست امریکا در 40 سال گذشته در مقابله با انقلاب اسلامی گفت: آمریکا در طول 40 سال انقلاب اسلامی، چندین شکست بزرگ را متحمل شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به شکست در شورای امنیت در خصوص حقوق بشر ایران، طرح تابستان داغ ، جنگ علیه یمن، حل مسائل خاورمیانه و جنگ لبنان اشاره کرد.
حجت الاسلام احمدی در مورد نتایج ارزشمند مقاومت ملت ایران در چهل سال انقلاب اسلامی اظهار داشت: اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران از حیث استقلال سیاسی در چه جایگاهی دارد به توضیح و تحلیل نیاز ندارد، مردم به چشم خود مشاهده می‌کنند که همه تصمیمات در داخل کشور گرفته می شود.
وی افزود: البته استقلال به معنای قطع روابط با جهان و عدم نقش‌آفرینی در مناسبات سیاسی و اقتصادی نیست، بلکه مقصود اصلی در استقلال اینکه فرایند تصمیم سازی ها ، تصمیم گیری ها و اقدامات بر اساس شرایط و اقتضائات داخلی انجام شود.
امام جمعه با یادآوری دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته گفت: مهم ترین دستاوردها رهایی از سلطه نظام استکباری و استقلال کشور، استقرار نظام مردم سالاری، سقوط رژیم ستم‌شاهی، احیای روحیه خودباوری،احیای حقوق سیاسی، توجه واقعی به شان و منزلت زنان و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش با برگزاری هر سال یک انتخابات است.
حجت الاسلام احمدی، احیای معنویت در جهان و عزت یافتن اسلام ، اثبات اصل نه شرقی و نه غربی به عنوان یک اصل عملی،احیای اسلام سیاسی به عنوان یک مدل قابل اتکا در جهان معاصر و به چالش کشیدن سلطه آمریکا را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد.
7227/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.