علی بینش روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: کانون پرورش فکری یکی از مراکز مهم در تربیت و توسعه خلاقیت و شکوفایی کودکان و نوجوانان است.
وی ادامه داد: کانون طی حیات فرهنگی، هنری و تربیتی پربار خود در سال های مختلف فعالیت های چشمگیری داشته است که از جمله آنها افزایش تعداد شهرهای دارای کانون در استان از یک به 17 شهر می توان اشاره کرد.
بینش افزود: تعداد کانون در شهر تبریز از یک مرکز در سال 1356 به هفت مرکز افزایش یافته و چهار مرکز کتابخانه پستی پس از انقلاب ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: در این مدت در آذربایجان شرقی تعداد مراکز سیار شهری و روستایی کانون از یک مرکز به چهار مرکز افزایش یافته و 17 مرکز کانون زبان ایران در سطح استان ایجاد شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی گفت: میزان تالیف به ترجمه از کتاب های چاپ و منتشره کانون از 30 درصد تالیف به 64 درصد تالیف در کل کتاب های منتشر شده افزایش یافته است.
وی افزود: تعداد کتاب های موجود در مراکز کانونآذربایجان شرقی نیز در چهار دهه اخیر از 19 هزار جلد به 225 هزار جل افزایش یافته است.
بینش خاطرنشان کرد: در این مدت 2 مرکز فراگیر کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص، 21 سالن نمایش و یک سالن سینما کودک در استان ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: به مناسبت چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی، برنامه های مختلفی در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، در حال برگزاری است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی افزود: محتوای این برنامه‌ها و فعالیت‌ها به گونه‌ای طراحی و تنظیم شده است که کودکان و نوجوانان بیش از پیش با مفاهیم و مبانی انقلاب اسلامی آشنا شوند.
وی برپایی نمایشگاه هنری شعارهای دوران انقلاب اسلامی، خاطرات 90 ثانیه‌ای از دوران انقلاب و فراخوان ادبی چلچراغ انقلاب اسلامی در سطح استان را از جمله برنامه‌های این مناسبت برشمرد.
بینش، اجرای مسابقه‌ ویژه‌ روزشمار انقلاب اسلامی را از برنامه‌های ابتکاری مراکز کانون آذربایجان شرقی به مناسبت دهه‌ مبارک فجر عنوان کرد و گفت: کارگاه‌های هنری و ادبی کانون در مسیر راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در تبریز و سایر شهرهای استان برپا خواهد شد.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.