به گزارش ایرنا، انقلاب اسلامی با توجه به ویژگی های منحصر به فردی همچون برخورداری از پشتوانه عظیم فقه و معارف اسلامی، استواری بر پایه فرهنگ و اعتقاد و ایمان، بهره‌مندی از رویکرد ارزشی و حاکم‌سازی فرهنگ توحیدی به جای فرهنگ استبدادی، یکی از انقلاب‌های جهان ممتاز بود که مفهوم جدیدی از انقلاب به دست می‌دهد.
این انقلاب در طول 40 سال گذشته، در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی تحولات عظیمی را در کشور ایجاد کرده و ایران را در بسیاری از زمینه ها جزو 10 کشور برتر جهان قرار داده است.
نگاهی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در شهرستان مرند نیز در طول دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نشان می دهد این شهرستان در حوزه های مختلف چه پیشرفت هایی داشته است.
داود گرشاسبی فرماندار مرند در مورد پیشرفت های شهرستان در حوزه آموزش و پرورش در سال های بعد از انقلاب به خبرنگار ایرنا گفت: درصد باسوادی تا سال 1357 در مناطق شهری 54 درصد و مناطق روستایی 25.5 درصد بود اما اکنون به برکت پیروزی انقلاب اسلامی درصد باسوادی در مناطق شهری و روستایی به ترتیب به 88.1 و 75.8 درصد افزایش یافته است.
وی تعداد مدارس تمام مقاطع در سال 1397 را در مجموع 372 مورد اعلام کرد و افزود: از لحاظ تعداد مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در شهرستان مرند، نسبت به سال 1357 بیش از 4 برابر رشد داشته ایم.
فرماندار شهرستان مرند با اشاره به افزایش نزدیک به هشت برابری در تعداد هنرستان ها، مدارس بزرگسالان و شبانه روزی اظهار داشت: طبق آمار، تعداد هنرستان، مدارس بزرگسالان و شبانه روزی در شهرستان مرند به ترتیب 18، 11 و 10 مدرسه است.
وی در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه گازرسانی در شهرستان مرند نیز اظهار داشت: اداره گاز مرند بعد از انقلاب و در سال 1373 شروع بکار نموده است و اکنون 100 درصد پنج شهر این شهرستان شامل مرند، زنوز، بناب، کشکسرای و یامچی از نعمت گاز برخوردار هستند.
گرشاسبی درصد بهره مندی جمعیت روستایی از گاز را 98.9 درصد اعلام کرد و افزود: تاکنون 86 روستا در شهرستان مرند گازدار شده اند که عملیات گازرسانی دو روستای قراچ سفلی و هریس هم به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفت.
فرماندار مرند تعداد کل علمک های نصب شده در شهرستان را 53 هزار و 150 مورد اعلام کرد و افزود: تعداد کل مشترکین شهری 69 هزار و 109، تعداد مشترکین روستایی 32 هزار و 250 و تعداد ایستگاه های تقلیل فشار نیز 24 مورد است.
وی ادامه داد: تعداد سی ان جی ها در شهرستان مرند، 11 مورد و صنایع عمده گازرسانی شده 128 مشترک است.
گرشاسبی با بیان اینکه تاکنون برای 61 مورد از صنایع، نزدیک رسانی شبکه انجام شده است، افزود: در این راستا در مجموع 42 هزار و 441 مترمربع شبکه اجرا شده است.
وی در خصوص هزینه اجرای عملیات گازرسانی به روستاها در سال جاری نیز گفت: امسال هفت میلیارد و 235 میلیون و 980 هزار ریال برای روستای قراچ سفلی و نزدیک سه میلیارد و 490 میلیون ریال جهت گازرسانی روستای هریس هزینه شده است.
گرشاسبی همچنین با بیان اینکه برای 2 روستای در دست اجرای هاویستین و داران داش نزدیک به 13 میلیارد و 916 میلیون ریال هزینه می شود، افزود: عملیات گازرسانی پنج روستای مجیدآباد، پیراسحق، چایکسن، خانه سر و اویندین نیز با حدود یک میلیارد ریال اعتبار در حال طراحی است.
وی گفت: در سال های اخیر پنج ساختمان اداری در شهرهای مرند، بناب، زنوز، کشکسرای و یامچی و چهار ساختمان امداد روستایی در روستاهای هرزند عتیق، یکانات، زنجیره و زرغان احداث شده است.
فرماندار شهرستان مرند با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی نیز در سال های بعد از انقلاب، پیشرفت های قابل توجهی داشتیم، افزود: آبیاری تحت فشار که اجرای آن در سال های پس از انقلاب شروع شده اکنون به یک هزار و 800 هکتار رسیده و 199 کیلومتر از کانال های آبیاری عمومی نیز پوشش داده شده است.
وی با بیان اینکه لایروبی و مرمت 299 رشته قنات در سال های اخیر، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد 7 سد خاکی و 15 باب بند انحرافی در شهرستان ایجاد شده و پوشش انهار سنتی نیز از 3 کیلومتر به 347 کیلومتر ارتقا یافته است.
گرشاسبی با اشاره به افزایش چهار برابری در تولید محصولات باغی نسبت به قبل از انقلاب اظهار داشت: اکنون با تولید 127 هزار و 814 تن محصولات باغی رتبه سوم استان را در اختیار داریم.
وی همچنین از رتبه اول شهرستان مرند در استان از لحاظ میزان برداشت آلبالو و تولید پسته و زعفران خبر داد و گفت: قبل از انقلاب میزان برداشت ما در این محصولات صفر بود اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی سالانه یک هزار و 222 تن آلبالو، 70 تن پسته، 720 کیلوگرم زعفران و 550 تن محصولات گلخانه ای برداشت می شود.
فرماندار مرند در خصوص تولید محصولات زراعی نیز اظهار داشت: شهرستان مرند در تولید این محصولات نسبت به قبل از انقلاب در حدود هفت برابر رشد داشته و از 37 هزار و 580 تن در سال به 236 هزار و 825 تن رسیده و مقام دوم استان را دارد.
وی اضافه کرد: شهرستان مرند هم اکنون با برداشت سه هزار و 300 تن آفتابگردان رتبه اول و 28 هزار تن گندم در سال، رتبه دوم استان را داراست.
فرماندار مرند تعداد واحدهای صنایع تبدیل کشاوری را 50 واحد و شرکت های تعاونی را 73 مورد اعلام کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد تراکتور و کمباین ها از 70 به 1470دستگاه رسیده و برای سه هزار و 570 بهره بردار نیز شناسنامه صادر شده است.
گرشاسبی همچنین با بیان اینکه شهرستان مرند دارای 2 بخش مرکزی و یامچی و 100 روستا می باشد،اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بنا به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1358 تاسیس و تاکنون در 47 روستای شهرستان مرند، طرح های هادی و عمرانی اجرا شده است.
وی به صدور 20 هزار سند مالکیت روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک مرند اشاره کرد و افزود: در جهت بهسازی مسکن روستاییان نیز از سال 1377 تا سال جاری، 896543 میلیون ریال برای 100 هزار و 48 نفر تسهیلات پرداخت شده است.
گرشاسبی با بیان اینکه از سال 1377 تا 1383، برای یک هزار و 321 نفر به مساحت 10 هزار و 215 مترمربع پروانه روستایی برای کنترل ساخت و ساز و نظارت کامل در روستاها صادر شده است، اظهار داشت: پس از سال 1383، صدور پروانه روستایی بر عهده دهیاری روستا است.
فرماندار مرند با اشاره به احداث 25 واحد خانه های سازمانی در شهرهای مرند، کشکسرای و یامچی گفت: در راستای اجرای پروژه های عمومی شهری و روستایی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مرند اقدام به ساخت یک باب ساختمان اداری، مجتمع فرهنگی و هنری، کتابخانه گلین قیه و هشت آپارتمان کرده است.
گرشاسبی در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرند نیز اعلام کرد: تا سال 1357، تنها 4 فقره سند برای اراضی ملی اخذ شده بود در حالی که این رقم اکنون با بیش از 11 برابر افزایش به 45 فقره رسیده است.
وی همچنین تعداد پروانه چرای صادره بر اساس واحد دامی را سه هزار واحد تا سال 1357 اعلام کرد و افزود: امروز تعداد پروانه های چرای صادره به برکت انقلاب اسلامی، با 30 برابر افزایش به 90 هزار واحد دامی ارتقا یافته است.
گرشاسبی اظهار داشت: تا سال 1357، هیچ زمینی برای فعالیت های معدنی در شهرستان واگذار نشده بود اما اکنون 64 فقره عرصه جهت اجرای اینگونه فعالیت ها واگذار شده است.
وی گفت: در حوزه برق رسانی به شهرها و روستاهای شهرستان مرند نیز پیشرفت های بسیاری نسبت به دوران قبل از انقلاب حاصل شده و هم اکنون ادارات برق علاوه بر خود مرند، در شهرهای تابعه آن یعنی کشکسرای، یامچی و زنوز در حال ارائه خدمات هستند.
فرماندار مرند در خصوص مقایسه آمار روستاهای دارای برق در دوران قبل و بعد از انقلاب به خبرنگار ایرنا گفت: در زمان حاضر تعداد روستاهای برق دار شهرستان مرند 103 روستا است که نسبت به سال 1357، با افزایش 6 برابری مواجه هستیم.
وی تعداد کل مشترکین برق در شهرستان مرند را تا سال 1397، 113 هزار و 639 انشعاب بیان کرد و افزود: تعداد پست های فوق توزیع نیز در شهرستان چهار مجموعه با قدرت کل 158 مگا ولت آمپر، مجموع خطوط 20 کیلووات یک هزار و 177 کیلومتر و مجموع خطوط فشار ضعیف یک هزار و 132 کیلومتر است.
فرماندار مرند همچنین با بیان اینکه دانشکده فنی و مهندسی به عنوان یکی از دانشکده های اقماری دانشگاه تبریز پس از انقلاب اسلامی و در سال 1374 در مرند آغاز به فعالیت کرد، اظهار داشت: این دانشکده در زمان حاضر در 6 رشته تحصیلی فعالیت می کند.
وی افزود: دانشکده فنی و مهندسی مرند با 30 دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون با تلاش های صورت گرفته 733 دانشجو در این مرکز مشغول تحصیل هستند.
گرشاسبی تعداد هیات علمی تمام وقت این دانشکده را 20 نفر اعلام کرد و گفت: دانشکده فنی و مهندسی مرند همچنین دارای 15 آزمایشگاه و کارگاه، 2 خوابگاه، 20 کلاس آموزشی، سالن ورزشی و یک کتابخانه با 10 هزار و 301 جلد کتاب است.
فرماندار مرند در زمینه اقدامات اداره ثبت احوال مرند در دوران پس از انقلاب گفت: اسناد سجلی تا سال 1357، به صورت سنتی نگهداری و بایگانی می شد اما در طول سال های پس از انقلاب اسلامی، از بیش از 500 هزار سند سجلی و 200 هزار سند فوت از بدو تاسیس ثبت احوال مرند، عکسبرداری و آرشیو الکترونیکی تهیه شده است.
وی افزود: تا سال 1357، تنها 35 درصد وقایع ولادت، فوت، صدور شناسنامه نوزاد و گواهی فوت به موقع ثبت می شد در حالی که امروز به برکت انقلاب اسلامی، بالای 99 درصد وقایع ولادت و صدور شناسنامه در مهلت 15 روزه و 98 درصد وقایع فوت در مهلت 10 روزه ثبت می شوند که این امر موجب بروز بودن آمارهای حیاتی در کشور می شود.
گرشاسبی تعداد کارت شناسایی ملی صادر شده در شهرستان را 240 هزار کارت بیان کرد و افزود: از سال 1390 نیز تا کنون بیش از 150 هزار کارت هوشمند ملی برای مرندی ها صادر شده است.
به گزارش ایرنا، از لحاظ تعداد واحدهای تولیدی، معدنی و صنفی نیز دستاوردها و پیشرفت های مهمی در دوران بعد از انقلاب در شهرستان مرند بوجود آمده است به طوری که هم اکنون تعداد 346 واحد تولیدی دارای مجوز با اشتغالزایی 4 هزار و 488 نفر در شهرستان فعالیت می کنند.
فرماندار شهرستان مرند تعداد واحدهای معدنی را نیز 58 فقره برشمرد و افزود: هم اکنون 112 واحد فعال صنعتی با اشتغالزایی 2 هزار و 632 نفر و 38 واحد معدنی فعال با اشتغال 237 نفر در مرند وجود دارد.
گرشاسبی همچنین از وجود 4 شهرک صنعتی در مرند خبر داد و گفت: تعداد اتحادیه های صنفی شهرستان مرند 34 و تعداد واحدهای صنفی نیز 9 هزار و 415 مورد می باشد.
وی با بیان اینکه شهرستان مرند دارای 177 واحد مرغداری است، اظهار داشت: همچنین در زمان حاضر طبق آمار تعداد 250 هزار راس دام سبک و 45 هزار راس دام سنگین در دامداری های صنعتی و سنتی وجود دارد.
بنا بر این گزارش، سازمان بیمه خدمات درمانی نیز در دوران بعد از انقلاب اسلامی از سال 1374 جهت تامین پوشش بیمه درمان برای کارکنان دولت، خویش فرمایان، خانواده شهدا، جانبازان، روحانیون، طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان شروع بکار کرد و از مهرماه 1376 نیز با صدور کارت بیمه روستایی، تمام روستاییان و عشایر کشور تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار گرفتند.
فرماندار مرند با بیان اینکه سازمان بیمه خدمات درمانی از سال 1391 به سازمان بیمه سلامت ایران تغییر نام داد، افزود: در زمان حاضر اداره بیمه سلامت مرند با تحت پوشش قرار دادن حدود 155 هزار نفر از اهالی این شهرستان، سالانه حدود 40 میلیارد تومان از بابت هزینه های درمانی به طرف های قرارداد پرداخت می کند.
وی در خصوص عملکرد بیمه روستایی در شهرستان مرند نیز گفت: جمعیت بیمه شده روستایی از 71 هزار و 106 نفر در سال 1384 به 99 هزار و 330 نفر در سال 1397 افزایش یافت و تعداد 18 داروخانه و 13 آزمایشگاه در این زمینه فعالیت دارند.
گرشاسبی با اشاره به اینکه تا سال 1357 یک بیمارستان با کمتر از 55 تخت در مرند وجود داشت، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی، تعداد تخت های بیمارستانی به بیش از 100 تخت افزایش یافته و یک بیمارستان 304 تختخوابی نیز در شهرستان احداث می شود.
وی تعداد مراکز بهداشتی روستایی و شهری را با افزایش نزدیک به چهار برابر نسبت به سال 1357، 25 مرکز اعلام کرد و گفت: تعداد خانه های بهداشت نیز که در سال 1364 تاسیس شده است، 72 مورد است.
فرماندار شهرستان مرند در خصوص اقداماتی که در زمینه بهبود وضعیت بهداشت انجام شده نیز اظهار داشت: در طول سال های اخیر تجهیزات مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی بر اساس لیست استاندارد برای تمامی خانه های بهداشت تهیه شده و هشت خانه بهداشت و یک پایگاه بهداشتی نیز در روستاهای شهرستان مرند ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و از ادغام سازمان های خیریه و حمایتی آغاز بکار کرد، افزود: تاسیس مراکز نگهداری بیماران روانی و ذهنی، ایجاد مرکز نگهداری سالمندان و تاسیس مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در این حوزه است.
گرشاسبی همچنین با اشاره به تاسیس مرکز اورژانس اجتماعی 123 توسط اداره بهزیستی مرند در سال های اخیر، اظهار داشت: در زمان حاضر بیش از 9 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار و معلولان در شهرستان مرند تحت پوشش هستند و مستمری دریافت می کنند.
فرماندار شهرستان مرند به احداث و ساخت هشت خانه عالم روستایی در سال های پس از انقلاب اشاره کرد و افزود: در طول این دوران به 192 انجمن اسلامی جهت فعالیت در مساجد مجوز داده شده است.
وی همچنین از تاسیس و راه اندازی مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا در مرند خبر داد و گفت: در طول سال های بعد از انقلاب اسلامی در تمام زمینه های مرتبط از جمله تاسیس و صدور مجوز برای کانون های فرهنگی-تبلیغاتی، هیئت مذهبی، برگزاری مراسمات معنوی و سنت حسنه اعتکاف، آموزش تخصصی مداحان اهل بیت و برگزاری دوره های آموزش و حفظ قرآن کریم در شهرستان مرند دستاوردهای بسیاری داشتیم.
به گزارش ایرنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند در بهمن ماه 1363 با پذیرش 134 دانشجو در مقطع کاردانی در مراکز آموزشی اداره آموزش و پرورش مرند به صورت استیجاری فعالیت های آموزشی خود را شروع نمود.
در سال 1365 کلنگ احداث فاز اول ساختمان اداری ،آموزشی با زیر بنای 5000 متر مربع در زمینی به مساحت 14 هزار و 568 متر مربع که توسط آیت الله میرزا باقر مرندی یکی از علمای بزرگ شهرستان مرند وقف گردیده بود، زده شد و حدود 22 هزار نفر دانش آموخته تحویل جامعه داده است.
بنا بر این گزارش، در سال 1370 با حضور دکتر جاسبی ساختمان اداری و آموزشی در دو طبقه افتتاح و با افزایش تعداد رشته ها و تعداد دانشجویان در سال 1373 طبقه سوم ساختمان نیز ساخته شد.
فرماندار شهرستان مرند با بیان اینکه مساحت فضای آموزشی و اداری به بیش از هفت هزار مترمربع می رسد، اظهار داشت: این واحد دانشگاهی دارای 4 هزار نفر دانشجو در 130 رشته در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی، با 109 نفر هیات علمی تمام وقت ، 110 نفر حق التدریس و 90 نفر کارمند رسمی و قراردادی است.
وی ادامه داد: واحد مرند همچنین دو خوابگاه دانشجویی ویژه خواهران با نام های فاطمیه و زینبیه با ظرفیت یک هزار نفر را در سایت اصلی دانشگاه احداث کرده است.
گرشاسبی به ایجاد مجتمع آزمایشگاهی شهید دکتراحمدی روشن بعنوان مجهزترین و کامل ترین مجتمع آزمایشگاهی در استان اشاره کرد و افزود: سایت اینترنت دانشگاه نیز با بیش از 300 دستگاه کامپیوتر برای استفاده دانشجویان راه اندازی شده است.
وی در خصوص افتخارات علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی نیز یادآوری کرد: چاپ 600 عنوان مقالات خارجی و داخلی، کسب چندین رتبه برتر بین المللی در مسابقات مختلف علمی و پژوهشی و ثبت اختراعات در موضوعات گوناگون از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه علمی و پژوهشی در شهرستان مرند است.
فرماندار مرند در مورد ایجاد وقف های جدید در دوران پس از انقلاب اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در شهرستان مرند نسبت به سال 1357، تعداد 712 وقف جدید که بیشتر در قالب انتفاعی و مساجد هستند، ایجاد شده است.
وی افزود: در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد 81 رقبه موقوفات دارای سند مالکیت بوده که اکنون این رقم به حدود 300 فقره افزایش یافته است.
گرشاسبی در خصوص تعداد رقبه های دارای اجاره نامه نیز گفت: در زمان حاضر تعداد رقبه دارای اجاره نامه در شهرستان مرند، 300 مورد است که نسبت به زمان قبل از انقلاب افزایش سه برابری دارد.
فرماندار مرند در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه آب و فاضلاب روستایی نیز گفت: تا سال 1357، هیچ یک از روستاهای بالای 20 خانوار در شهرستان مرند آب آشامیدنی نداشتند اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی، 99 درصد روستاهای ما از آب آشامیدنی برخوردار هستند و کار آب رسانی تنها یک روستای باقیمانده نیز در حال انجام است.
وی حجم مخازن آب روستایی را 18 هزار مترمکعب بیان نمود و اظهار داشت: طول شبکه روستایی در شهرستان 560 کیلومتر و خط انتقال آب روستایی نیز 276 کیلومتر است که همه بعد از انقلاب اسلامی انجام شده است.
گرشاسبی همچنین با اشاره به ایجاد چهار آب شیرین کن، تعداد انشعابات تحت پوشش را در شهرستان مرند 30 هزار مورد اعلام کرد.
وی در مورد پیشرفت های شهرستان مرند در حوزه توزیع آب شهری نیز گفت: تا سال 1357، تعداد چهار حلقه چاه در شهرستان وجود داشت اما اکنون این رقم به 24 چاه افزایش یافته و تعداد مشترکین آب نیز از پنج هزار به 59 هزار و 800 فقره رسیده است.
گرشاسبی طول شبکه آب شهری را با بیش از 6 برابر افزایش نسبت به زمان قبل از انقلاب، 486 کیلومتر اعلام کرد و افزود: ظرفیت مخزن آب نیز از 2 هزار مترمکعب تا سال 1357، به 33 هزار و 800 مترمکعب افزایش یافته است.
وی همچنین از وجود یک باب تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت 15 هزار مترمکعب در روز خبر داد و گفت: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب نیز در مرند در حال احداث است.
فرماندار شهرستان مرند با اشاره به تاسیس کمیته امداد امام خمینی در 14 اسفند 1357 گفت: این نهاد جهت پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آن‌ها در دوران بعد از انقلاب تأسیس شد.
وی در مورد اقدامات کمیته امداد امام در شهرستان مرند نیز گفت: در طول 10 سال گذشته به تعداد 8 هزار و 690 خانوار مستمری پرداخت شده و به 86 هزار و 903 نفر وام قرض الحسنه داده شده است.
گرشاسبی تعداد پرداخت وام خوداشتغالی به مددجویان را پنج هزار و 596 نفر اعلام کرد و افزود: در طول 10 اخیر به 3 هزار و 556 نوعروس کمک هزینه جهیزیه در مرند پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: در این مدت همچنین به امور عمران و ساختمان چهار هزار و 514 خانوار تحت پوشش کمیته امداد کمک شده و 102 هزار و 707 نفر نیز کمک های درمانی و بهداشتی از این نهاد دریافت کردند.
فرماندار در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه کتاب و کتابخوانی گفت: تا سال 1357، تنها 2 کتابخانه نهادی در مرند وجود داشت اما اکنون با افزایش پنج برابری، به 10 کتابخانه رسیده است.
وی تعداد کتابخانه های مشارکتی را با 100 درصد افزایش چهار باب بیان کرد و افزود: مساحت کتابخانه ها نیز در شهرستان مرند از 325 متر مربع به پنج هزار و یک متر افزایش یافته و اعضای آن نیز با بیش از 40 برابر رشد به 10 هزار نفر افزایش یافته است.
گرشاسبی با بیان اینکه در عرصه ورزش نیز در 40 سال گذشته پیشرفت های قابل توجهی در شهرستان مرند به دست آمده است، گفت: بسیاری از اقدامات در این حوزه در طول سال های بعد از انقلاب ایجاد شده و تعداد هفت هزار ورزشکار سازمان یافته بیمه ای در شهرستان وجود دارد.
وی با اشاره به فعالیت 40 هیئت ورزشی در مرند، از افزایش پنج برابری تعداد هیئت ها در سال های پس از انقلاب خبر داد و گفت: سرانه ورزشی سرپوشیده و روباز شهرستان نیز از هشت صدم درصد به 49 درصد رسیده است.
گرشاسبی همچنین تعداد اماکن سرپوشیده و روباز دولتی غیر وزارتی را 16 باب اعلام کرد و افزود: در سال های پس از انقلاب، 60 باب باشگاه دارای پروانه توسط بخش خصوصی در شهرستان مرند احداث و بهره برداری شده است.
وی ضمن اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی پیش از ازدواج در مناطق شهری و روستایی اظهار داشت: در زمینه امور جوانان نیز، طی سال های اخیر به 9 سازمان مردم نهاد در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، کارآفرینی و اعتقادات مذهبی مجوز فعالیت صادر شده است.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
گزارش: تقی نیک نفس
9916/6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.