نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی گفت: ورزقان همچنان در لیست مناطق محروم کشور حضور دارد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رضا علیزاده در آیین افتتاح ۲۳ پروژه عمرانی و زیرساختی شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی که با حضور وزیر صمت برگزار شد، بیان کرد: علی‌رغم ثروت موجود در منطقه، ورزقان همچنان  امکانات ابتدایی نظیر راه روستایی و سالن همایش نداشته و از نظر زیرساخت‌های ارتباطی و عمران روستایی ۵۰ درصد از میانگین استانی پایین است.
وی با بیان اینکه ورزقان کم مانده بود زمانی خالی از سکنه  شود، ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات انجام گرفته توسط دولت، امیدواری در بین مردم منطقه به‌وجود آمده است.
علیزاده با اشاره به تلاش‌ مدیرعامل صنایع مس ایران برای راه‌اندازی بخش ذوب مس ورزقان، گفت: مدیرعامل صنایع مس ایران دو هفته در چین حضور یافته و به‌دنبال یافتن راهکار برای رفع مشکلات ذوب مس ورزقان بود.
وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک پروژه ذوب مس ورزقان با حضور وزیر و مردم ورزقان به بهره‌برداری برسد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه آقای رحمانی با پذیرفتن تصدی وزارت صمت ایثار کرد، ادامه داد: نمایندگان مجلس دوستدار آقای رحمانی هستند و همگی در آن شرایط نگران بودیم که خوشبختانه آقای وزیر در این مدت کم توانست بخشی از معضلات تولید و صنعت خودرو را رفع کند و این اقدامات شبیه معجزه است.
«حسن یحیوی» - فرماندار ورزقان نیز در این مراسم با اشاره به کلنگ‌زنی شهرک تخصصی صنایع مس، گفت: با راه‌اندازی این کارگاه، نیازهای علمی و تخصصی مس ورزقان رفع می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.