حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان شرقی در پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز، افزود: تاثیر این بیعت ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی در خنثی سازی این کودتای ننگین علیه مبارزات انقلابی مردم ایران بر کسی پوشیده نیست که در واپسین روزهای منجر به 22 بهمن اتفاق افتاد تا پیروزی نهایی انقلاب محقق شود.
وی با بیان اینکه 19 بهمن ماه به واقع جزو یوم الله ها است، اظهار داشت: به دنبال گسترش انقلاب و دعوت امام خمینی (ره) از نظامیان برای پیوستن به صف ملت، جمع زیادی از همافران به مدرسه علوی رفته و دیدار تاریخی خود با امام و اعلام همبستگی با انقلاب و ملت را رقم زدند و اعلام کردند تا این روز بزرگ به عنوان سند افتخار، حماسه، ایثار و ایمان نیروی هوایی در برگ زرین تاریخ ایران ثبت شود.
حجت الاسلام آل هاشم این دیدار را نشانه آشکاری از بصیرت، انقلابی بودن، ولایت مداری و عشق به آرمان های مقدس الهی و آزادی خواهانه ملت قهرمان ایران یاد کرد که پس از این روز نیروهای نظامی بیشتری به سمت ملت کشانده شد و پیروزی انقلاب اسلامی تسریع گردید.
وی به کارنامه درخشان و پرافتخار نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: عملیات کمان 92 از جمله عملیات های بی نظیر در تاریخ دفاع مقدس و حتی جنگ های معاصر است که طی آن بزرگترین عملیات هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع دشمن بعثی اجرا و به نابودی آشیانه های هواپیماهای بمب افکن عراق منجر شد.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: در سال های پس از دفاع مقدس نیز نیروی هوایی با عزم و اراده آهنین خود به تمام ماموریت ها و وظایف خود عمل کرده است و با تدابیر، هدایت ها و هوشمندی فرماندهی کل قوا در حوزه خودکفایی و مهندسی به دستاوردهای بسیار مهمی دست یافته است.
وی، تشکیل معاونت جهاد خودکفایی نیروی هوایی را از جمله تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری یاد کرد که طی آن این نیروی الهی در زمینه قطعات هواپیما و تعمیر و نگهداری هواپیماها به موفقیت های چشم گیری دست یافته است.
به گزارش ایرنا، فرمانده پایگاه شکاری شهید فکوری تبریز نیز در ابتدای این مراسم با تاکید بر اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نهال تناوری است که در دوران دفاع مقدس به استقلال و خودکفایی رسید، گفت: کارنامه چهار دهه این نیروی الهی - آسمانی بسیار درخشان و روشن است که با هدایت های فرمانده کل قوا افق های بلندی را هدف قرار داده است.
امیر جاوید هاشمی اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح کشور در سطح بالای آمادگی رزمی و دفاعی قرار دارد و با اقتدار و صلابت و بهره گیری از اندیشه های شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس آینده روشنی در پیش دارد.
وی خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با رصد و کنترل تمام تحرکات منطقه ای و فرامنطقه ای، در صورت مشاهده هر گونه تحرکت غیرعادی در کوتاه ترین زمان پاسخ مناسبی خواهد داد.
در پایان این مراسم از همسران خلبانان شهید ابراهیم و حسین دل حامد، محمد حجتی و اسماعیل چوپانی و خانواده های شهید خلبان قادر اسدی، حسین صبری و کاظم علی پور تجلیل شد.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.