به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی عجب شیر روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از این طرح ها گفت: طرح 300 هکتاری انتقال آب با لوله و سیستم کم فشار روستای مهماندار با 650 بهره بردار، آبیاری تلفیقی و قطره ای گوروان با 54 بهره بردار در سطح 16.7هکتار، احداث و بهسازی کانال های آبیاری به طول 10کیلومتر و احیا و مرمت قنوات به طول 8 کیلومتر با پوشش 700هکتار از جمله طرح های افتتاح شده بخش کشاورزی بود.
عزیز نوروزی به اقدامات جهاد کشاورزی در حوزه امور اراضی اشاره کرد و افزود: رفع تداخل هفت هزار هکتار در هفت روستای شیشوان، قبادلو، شیراز، حوری، دیزج، بوکت و رازیان و صدور 150 سند، مجوز ساخت 70 خانه باغ و 25 مجوز تغییر کاربری و 12 مورد تخریب ساخت و ساز غیرمجاز و اتمام نقشه های کاداستری تمامی روستاها از جمله اقدامات این حوزه می باشد.
وی از واگذاری شهرک گلخانه به سرمایه گذار خبرداد و گفت: طرح مطالعاتی این شهرک در 52.5 هکتار انجام شده است.
وی همچنین با اشاره به جذب 900 میلیون تومان اعتبار برای مکانیزاسیون کشاورزان در شهرستان خبرداد و گفت: در شهرستان برای 140نفر آزمون رانندگی تراکتور برگزار و 45 مورد تراکتور پلاک گذاری شده است.
نوروزی از جذب 100 در صدی وام سیل زدگان خبرداد و افزود: مبلغ این وام 10.4 میلیارد تومان بود که جذب و پرداخت شده است و در حوزه دامداری نیز 115مورد وام معادل 11 میلیارد تومان مصوب شده بود که 35 طرح با چهار میلیارد تومان جذب شده و در صنایع کشاورزی نیز از 21 طرح مصوب با 23 میلیارد تومان هفت میلیارد آن جذب شده است.
مدیر جهاد کشاورزی عجب شیر گفت: در حوزه باغبانی نیز مجوز طرح توسعه کشت گل محمدی در هفت هکتار، زعفران در دو هکتار و کشت گلخانه در سه هکتار صادر شده است.
نوروزی با بیان اینکه 30 هزار هکتار اراضی زیر کشت و باغی در شهرستان وجود دارد گفت: طرح جامع زراعت با 210 میلیون تومان اعتبار تحت عنوان کشاورزی حفاظتی اجرا شده است.
افتتاح نمایشگاه مکانیزاسیون کشاورزی، افتتاح آزمایشگاه گیاه پزشکی مدیریت جهاد کشاورزی، افتتاح صندوق کارآفرینی زنان روستایی، افتتاح بهسازی کانال های آبیاری عمومی روستاهای مهرآباد و هروان، افتتاح سیستم آبیاری کم فشار به مساحت هشت هکتار در روستای گل تپه، افتتاح سیستم تجمیع اراضی و آبیاری بارانی و قطره ای با 16.7هکتار در روستای گوروان، افتتاح واحد گوساله پروری 45 راسی در روستای نبرین، افتتاح فاز دوم توسعه سیلوی گندم آرد و خوشه گندم و افتتاح گلخانه پروش گل رز در مساحت 4هزار متر مربع در روستای مهماندار طرح های بهره برداری شده در روز هفتم دهه فجر در عجب شیر بود.
شهرستان عجب شیر با 71 هزار جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غرب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.