به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز چهارشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید دارالقرآن حضرت فاطمه الزهرا (س) مراغه افزود: ساخت و توسعه دارالقرآن ها در رونق و توسعه فعالیت های فرهنگی و قرآنی نقش بسزایی داشته است.
وی ادامه داد: خیران با کمک به تعلیم و تربیت در جهت پرورش نسلی توانمند برای اداره آینده جامعه، از بالاترین ارزش و پاداش در نزد خداوند بهره مند خواهند شد.
وی اضافه کرد: ترویج آموزه های دینی و قرآنی در قالب اجرای طرح های فرهنگی در مراکز مختلف اسلامی از جمله دارالقرآن ها زمینه ساز کاهش ناهنجاری های اجتماعی و راهکاری مناسب برای بهره گیری از سبک زندگی اسلامی در خانواده ها خواهد بود.
معاون عمرانی فرماندار مراغه نیز در این آیین گفت: آموزش و پرورش بهترین مکان برای انجام کارهای نیک و ماندگار از جمله اجرای طرح های فرهنگی و قرآنی است.
مسکینی با اشاره به وجود برخی کمبودها در زمینه فضاهای آموزشی در سطح شهرستان افزود: پیگیری و رفع این مشکلات در زمینه کمبود فضاهای آموزشی و پرورشی در اولویت کاری مسئولان اجرایب قرار دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با تجلیل از خیران فرهنگی پیشکسوت گفت: معلمان بهترین خیران هستند که علاوه بر سی سال تلاش در عرصه تعلیم و تربیت ،در عرصه توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی پیشقدم شده اند.
طاهر علمی افزود: توسعه فضاهای مذهبی و پرورشی و جذب جوانان و نوجوانان در مراکز اسلامی از جمله دارالقرآن ها ، نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.
وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در 40سال گذشته اشاره و افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی ، در حوزه قرآن و عترت ، 52 درصد مدارس استان آذربایجان شرقی دارای ساختمان نمازخانه مجهز هستند.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد حس ناامیدی نسبت به نظام در بین نسل های جوان است ، افزود : امسال حضور مردم و بخصوص نسل های جدید انقلاب در راهپیمایی یوم الله 22بهمن ، نقشه ها و توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این مراسم گفت: استفاده از ظرفیت های قرآنی در دارالقرآن آموزش و پرورش در اولویت کارهای فرهنگی و پرورشی این مجموعه قرار دارد.
جلیل اسلامی نیکوکاری را جزئی از فرهنگ کشور ایران دانست و اظهار داشت: نام نیک خیرین به ویژه کسانی که بر روی دانایی سرمایه گذاری می کنند ، در طول تاریخ ماندگار خواهد بود.
وی به برنامه های آتی آموزش و پرورش مراغه اشاره کرد و گفت: به زودی همایش تجلیل از مفاخیر و چهره های ماندگار آموزش و پرورش مراغه برگزار خواهد شد.
گفتنی است ساختمان جدید دارالقرآن حضرت فاطمه الزهرا (س) توسط خیر مدرسه ساز مرحوم حجت الاسلام غفار نوروزی در زمینی با زیر بنای 750متر مربع احداث و به آموزش و پرورش اهدا شده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.