معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید گفت: همزمان با 40 سالگی انقلاب اسلامی،  928 طرح با اعتبار بالغ بر 1000 میلیارد تومان در سطح کشور به بهره‌بردای می‌رسد که برای 15هزار و 200 نفر اشتغال فراهم کرده و سهم مردم روستایی در این اشتغال 70 درصد و سهم تسهیلات ما 30 درصد است.   
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی اصحابی در نشست خبری در تبریز، اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید یک نهاد مالی و اجتماعی بوده و رسالت این صندوق پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با نرخ و کارمزد چهار الی شش درصد است.
 
وی با بیان این‌که از زمان ایجاد این صندوق سالانه به طور متوسط برای  30 هزار نفر تسهیلات پرداخت می‌شود، افزود: اعتبارات پرداختی در قالب تسهیلات اشتغالزایی برای متقاضیان واجد شرایط در سال 93،  800 میلیارد تومان، در سال 95 یک هزار و 200 میلیارد تومان و سال 96 یک هزار و 400 میلیارد تومان است.   
وی با بیان این‌که 98 درصد تسهیلات پرداختی ما وصول می‌شود، گفت: معمولا از زمان راه اندازی کسب و کار تا رسیدن به مرحله تولید، همراه کارآفرینان بوده و در صورت نیاز تسهیلات مجدد نیز پرداخت می‌شود.
 
اصحابی توسعه مشاغل روستایی با هدف کسب و کار پایدار در مناطق کم برخوردار را از اهداف این صندوق عنوان کرد و افزود: پیشنهاد کرده بودیم تا دو درصد از منابع صندوق توسعه ملی را به صندوق کارآفرینی برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به جامعه روستایی، اختصاص یابد؛ از این رو این پیشنهاد ما تبدیل به لایحه شده و به تصویب مجلس رسیده و یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به منظور اشتغالزایی روستایی اختصاص یافت.
 
وی تصریح کرد: در مرحله اول و دوم این اعتبارات، سهم صندوق کارآفرینی امید 500 میلیارد تومان بوده و سهم منابع داخلی یک هزار میلیارد تومان است و به علت عملکرد مثبت این صندوق در مرحله سوم و چهارم اعتبارات ما 2.5 برابر نسبت به سایر بانک‌ها افزایش یافت.
 
معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید خاطرنشان کرد: از مجموع 35 هزار طرح ثبت شده در سامانه کارا، 21 هزار طرح با اعتبار یک هزار و 100 میلیارد تومان مصوب شده و در این زمینه حدود هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم که اشتغال پیش بینی شده در این راستا 53 هزار فرصت شغلی در جامعه روستایی است.
 
وی با اشاره به این‌که ایجاد بازارچه‌های محلی و فصلی برای فروش محصولات از دیگر برنامه‌های صندوق است، گفت: برنامه‌ای با عنوان «صندوق‌های همیارروستایی» امسال در پیش گرفته‌ایم و مقرر شده تا زنان و مردان روستایی عضو این صندوق باشند.   
اصحابی اعلام کرد: ۲۶میلیارد تومان از ۳۴میلیارد تومان بودجه مصوب امسال صندوق کارآفرینی امید به استان آذربایجان شرقی جذب شده است.   
«محمد کریم زاده» - مدیر صندوق کارآفرینی امید استان نیز در این جلسه با اشاره به افتتاح 40 طرح اشتغال زایی در سطح استان همزمان با دهه فجر، گفت: پنج میلیارد تومان تسهیلات برای این طرح‎‌ها پرداخت شده است که 111 فرصت شغلی را ایجاد می‌کند.
 
 
  Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.