مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از تداوم توسعه زیرساخت های گردشگری و صنایع دستی شهرستان اهر و هوراند با افتتاح 6 پروژه، همزمان با دهه فجر خبر داد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با بیان اینکه صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت پویا منبع اصلی درآمد، اشتغال، توسعه اقتصادی و فرهنگی به شمار می‌رود، توجه به توسعه زیرساخت های این صنعت در شهرستان ها را از اولویت های کاری اداره کل میراث فرهنگی استان عنوان کرد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان اهر و هوراند باید آمادگی لازم برای پذیرایی از گردشگران را فراهم کرد تا زمینه لازم برای جذب و ماندگاری گردشگران در شهرستان ایجاد شود. 
وی ادامه داد: در راستای توسعه زیرساخت های گردشگری و صنایع دستی شهرستان های  اهر و هوراند، 6 پروژه همزمان با دهه فجر و بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، امروز ۱۵ بهمن ماه ۹۷ افتتاح شد. 
آبدار افزود: این پروژه ها شامل بهره برداری از رستوران بین راهی نقدوز، تالار و رستوران سنتی برلیان، ۵ اقامتگاه بومگردی روستایی،  مجتمع سرویس بهداشتی، نمازخانه و بوفه ورودی شهرستان هوراند و مسیر دسترسی به قلعه تاریخی پشتاب نیز به طول ۵۰۰ متر و همچنین آموزش رایگان صنایع دستی در ۵ روستا است. 
مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه پروژه های مذکور با جمع اعتباری بالغ بر 145 میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده است، ادامه داد:  اجرا و بهره برداری از رستوران بین راهی نقدوز و تالار و رستوران سنتی برلیان فرصت مستقیم اشتغال برای ۱۸ نفر را فراهم کرده است. 
وی با بیان اینکه اقامتگاه‌های بومگردی فرصتی برای توسعه پایدار گردشگری است که در تلاش برای رونق این بخش از گردشگری در استان هستیم، افزود: اقامتگاه روستای مصطفی چای بدون اخذ تسهیلات بانکی و به همت سرمایه گذاران بخش خصوصی راه اندازی گردید. 
آبدار در پایان با اشاره به آموزش رایگان صنایع دستی در پنج روستا تابع شهرستان اهر، اظهار داشت: آموزش رایگان صنایع دستی در ۵ روستا تابع شهرستان به همت معاونت  صنایع دستی استان و آموزشگاه صنایع دستی شهرستان اهر همزمان با دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.