به گزارش ایرنا، حمید شکری روز دوشنبه در جشنواره غذاهای سالم و سنتی و تولیدات زنان روستایی که در روستا کرمجوان برگزار شد، افزود: خدمت به روستاییان و توجه به خواسته های آنها در طول چهل سال همواره در اولویت برنامه ها بوده است.
وی گفت: مشارکت مردمی بالا و حضور در تمامی عرصه ها در بخش سراجو مراغه باید از سوی تمامی دستگاه های شهرستان مورد توجه قرار گیرد.
شکری افزود: برپایی این جشنواره ها در کنار نشاط آفرینی در روستاها به احیای سنت ها و آیین ها نیز کمک می کند.
مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز در این جشنواره هدف از برگزاری این جشنواره را اهمیت دادن به شیوه های صحیح پخت، معرفی غذاهای سنتی و محلی، ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای پرانرژی، سالم و سنتی و پرهیز از غذاهای آماده و مضر و آگاهی دادن به مردم عنوان کرد.
اسماعیل کریمی اصل افزود: این جشنواره با استقبال خوب زنان خانه دار برگزار شد و آنان براساس توانمندی و سلیقه خود با انواع غذاهای محلی، آش های سنتی و ترشیجات در این جشنواره شرکت کردند.
وی گفت: حفظ ارزش غذایی و کیفیت آن، طعم و مزه، تزیین غذا و سفره آرایی، توجه به سنت ها و غذاهای بومی و محلی از مواردی بودند که در این جشنواره غذایی به آن دقت داشتند.
وی افزود: با توجه به رشد بی رویه فست فودها و همچنین غذاهای پرچرب در بین جامعه که با فرهنگ ما بیگانه بوده و شاهد رشد مشکلات جسمی از جمله چاقی مفرط و همچنین دیگر امراض هستیم لازم است با توجه به سبک زندگی ملی اسلامی الگوهای غذاهای سنتی به جامعه بیشتر معرفی شود.
وی ادامه داد: باید فضایی فراهم کنیم تا هنر آشپزی به کارآفرینی، کسب و کار و تولید ثروت برای بانوان تبدیل شود و گردشگران و نسل جدید با فرهنگ گذشته و یا فرهنگی که در درون خانه ها مانده و هنوز وارد بازار نشده، آشنا شوند.
کریمی اصل اضافه کرد: استفاده از کالای داخلی و تولیدات و محصولات کشاورزی از دیگر اهداف این جشنواره است.
به گزارش ایرنا، در این جشنواره بیش از 70 نوع از غذاهای سنتی و محلی شامل انواع آش ها، کوفته ها، سمنو، دلمه، مربا، پلو، خورشت، کوکو، شیرینی، انواع سالاد و غذاهای خانگی طبخ و به نمایش درآمد.
این جشنواره با همکاری کمیته روستایی و عشایری دهه فجر، جهاد کشاورزی، بخشداری سراجو، بسیج سازندگی، اداره ورزش و جوانان و هیات ورزشی روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان مراغه برگزار و در پایان جشنواره به 5 نفر از بانوان خوش ذوق و برتر جوایزی اهدا شد.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.