به گزارش ایرنا، علیرضا ایمانلو روز دوشنبه در مراسم افتتاح طرح های آبرسانی شهرستان عجب شیر افزود: طول اجرا شده شبکه فاضلاب در استان در حال حاضر سه هزار و 500 کیلومتر است.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر 11 باب تصفیه خانه فاضلاب در استان در شهرهای تبریز، مراغه، مرند، میانه، عجب شیر، جلفا، اهر، سراب، بستان آباد، سهند و بناب با روش های نوین فعال است گفت: سالانه در حدود 90 میلیون مترمکعب فاضلاب در استان توسط تصفیه خانه های موجود تصفیه می شود.
ایمانلو خاطرنشان کرد: استفاده از پساب تصفیه شده به عنوان تامین کننده بخشی از آب مورد نیاز دریاچه ارومیه در دستور کار است و افزون بر 75 میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده در سال به سمت دریاچه ارومیه جاری می شود.
وی ادامه داد: طرح های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب با هدف سالم سازی محیط زیست، افزایش سطح بهداشت عمومی و ممانعت از آلودگی آب های زیرزمینی اجرا می شود.
مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان شرقی گفت: شهرستان عجب شیر هم از لحاض شبکه آب و فاضلاب 100درصد تحت پوشش و دارای تصفیه خانه با روش های نوین است.
شرکت آب و فاضلاب استان در حال حاضر بیش از یک میلیون و 122 هزار انشعاب آب دارد و در 58 شهر استان آب شرب بهداشتی دو میلیون و 927 هزار نفر را تامین می کند.
حدود دو میلیون و 810 هزار نقر معادل 72 درصد از جمعیت 3.9 میلیون نفری آذربایجان شرقی شهرنشین هستند.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.