حسین نجاتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخش معدن آذربایجان شرقی به لحاظ تامین مواد اولیه صنایع پایه، ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و صادرات مواد معدنی از اهمیت ویژه ای در کشور برخوردار است.
وی افزود: آذربایجان شرقی به عنوان یکی از مناطق غنی معدنی کشور با بیش از 112 اندیس و 127 کانسار شناسایی شده زمینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است.
نجاتی بیان داشت: به طور مثال تعداد کارکنان شاغل در معادن استان و میزان ظرفیت استخراج اسمی آنها به ترتیب با افزایش 4 و 7.3 برابری از سه هزار و 60 نفر شاغل و 6 میلیون تن در سال 1378 شمسی به 11 هزار و 998 شاغل و 43.7 میلیون تن در سال 1396 رسیده است.
نجاتی گفت: این تعداد شاغل در سال 1357 حدود یکهزار نفر بوده است که در واقع تعداد شاغلان بخش معدن آذربایجان شرقی اکنون حدود 11 برابر افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: تعداد معادن فعال و غیرفعال آذربایجان شرقی به حدود 735 معدن رسیده که استان از این حیثت مقام اول کشور را در اختیار دارد.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به وجود معادن سنگ آهک در استان اضافه کرد: از معادن مهم آذربایجان شرقی که پش از انقلاب اکتشاف شدند می توان به معادن کائولن مرند، نفلین سینیت سراب، تراورتن سردار آباد و طلای اندریان ورزقان اشاره کرد.
وی ادامه داد: در بخش معدن علاوه بر بهبود وضعیت شاخص ها اقدامات مناسبی در زمینه های صدور گواهی تحقیق و پژوهش، پروانه تحقیق و پژوهش، جواز و پروانه خدمات فنی و مهندسی و جواز و پروانه پژوهش های صنعتی و معدنی انجام شده است.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.