به گزارش ایرنا علی اصحابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه 98 درصد تسهیلات پرداختی این صندوق وصول می شود، افزود: با بهره برداری از این طرح ها برای 15 هزار و 200 نفر اشتغال ایجاد می شود.
وی با اشاره به تسهیلات پرداختی به طرح های معرفی شده از طریق سامانه کارا، ادامه داد: از مجموع 35 هزار طرح ثبت شده در این سامانه 21 هزار طرح با اعتبار یک هزار و 100 میلیارد تومان مصوب و با پیش بینی ایجاد 53 هزار فرصت شغلی یک هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
اصحابی با اشاره به برنامه های اجرایی این صندوق در روستاها، اظهار داشت: یکهزار صندوق خرد زنان روستایی با 42 هزار عضو در سراسر کشور ایجاد شده است.
وی گفت: طرح صندوق های همیار روستایی نیز در حال اجراست که در ابتدا به مدت سه ماه دوره توانمندسازی اجرا می شود و بعد از آن از محل اندوخته های مردم روستا و منابع صندوق کارآفرینی تسهیلات پرداخت می شود.
معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید افزود: نزدیک به 45 درصد تسهیلات پرداختی صندوق به جامعه عشایری و روستاهای مرزی انجام گرفته تا توزیع عادلانه ثروت انجام شود.
وی همچنین ادامه داد: 49 درصد از مجموع 20 هزار متقاضی دریافت تسهیلات روستایی را بانوان تشکیل می دهند.
اصحابی با اشاره به حمایت این صندوق از شرکت های دانش بینان اظهار داشت: تا کنون 35 میلیارد تومان تسهیلات به این شرکت ها اعطا شده است و برای حمایت از شرکت های دانش بنیان به 6 شرکت در حدود 200 میلیون تومان تسهیلات ارایه شده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 40 طرح کارآفرینی در سطح شهر تبریز به بهره برداری می رسد بر این اساس مبلغ پنج میلیارد تومان تسهیلات برای این طرح ها پرداخت شده که برای 111 نفر اشتغال زایی ایجاد می کند.
محمد کریم زاده همچنین افزود: از مجموع 34 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به استان 26 میلیارد تومان جذب شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح های یک روستا یک محصول، روستای بدون بیکار، هر خانه یک کارخانه و صندوق های خرد بانوان روستایی گفت: این برنامه ها برای رونق کسب و کارهای روستایی و بهبود وضع روستاییان در استان اجرا می شود.
6120/3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.