بابک محبوب علیلو روز یکشنبه در کارگاه آموزشی ناامن سازی محیط های تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی، اظهار داشت: نقش مردم در پیشبرد امور در حوزه های مختلف نظام اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی برجسته تر شده است و مردم به تعبیر امام راحل و مقام معظم رهبری، ولی نعمتان انقلاب هستند.
وی، نهاد شوراهای حل اختلاف را از مصادیق مشارکت هموم در حوزه قضایی و نشانگر اعتماد حاکمیت به مردم دانست.
محبوب علیلو اضافه کرد: سامانه جامع اطلاعات مردمی 'سجام' نیز امکانی فراهم کرده است تا علاقمندان با کمک به قوه قضاییه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرایم و انتقال اطلاعات و ارایه گزارش ها و پیشنهادها، این قوه را یاری نمایند.
وی با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه، کاهش سطح اخلاق اجتماعی و کاهش آستانه تحمل شهروندان، سه جرم مرتبط با خشونت شامل ایراد ضرب و جرح عمدی، توهین و تهدید را جزو جرایم اول کشور و استان اعلام کرد که به خشونت های کلامی یا رفتاری و فیزیکی برمی گردد.
محبوب علیلو بر استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد در کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی و جرایم تاکید و اضافه کرد: اعتیاد، طلاق، کودک آزاری، کودک همسری و همسرآزاری از جمله مهم ترین آسیب های اجتماعی است.
وی از دیدبانان پیشگیری عضو سامانه سجام درخواست کرد در راستای کاهش و کنترل پدیده های ناهنجار اجتماعی پیشگام بوده و در طرح 'ناامن سازی محیط های تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی' حضوری فعال داشته باشند.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.