حجت الاسلام محمد علی نظری روز شنبه در گفتگو با ایرنا ،افزود: تحویل ابلاغ‌های قضایی به‌صورت حضوری در گذشته مشکل ساز بود، اما راه‌اندازی سامانه 'ثنا' ضمن تسهیل در تحویل ابلاغ‌ها در حفظ آبروی مردم هم تأثیرگذار بوده است.
وی اظهار داشت: الکترونیکی شدن خدمات دستگاه قضایی هم در پیشبرد امور این دستگاه و هم در امور مردم کارساز بوده، به‌ طوری ‌که پرونده‌های وارده به دادگستری اهر در زمانی کمتر از 20 روز رسیدگی و نتیجه آن مشخص می شود.
وی از افزایش 45 درصدی پرونده‌های ورودی «سرقت» در مقایسه با 10 ماهه سال گذشته در دادگستری این شهرستان خبر داد و گفت: سال گذشته سه مورد کیف‌قاپی داشتیم که با ورود قاطع نیروی انتظامی و برخورد دستگاه قضایی با سارقان، امسال این پدیده شوم تکرار نشده است.
وی بیشترین موارد سرقت‌ را «سرقت تعزیری» عنوان و یادآوری کرد: در 10 ماهه سال گذشته 590 پرونده تحت عنوان «سرقت تعزیری» در دادگستری داشتیم که این رقم امسال به 879 فقره پرونده افزایش‌یافته است و نشان دهنده افزایش 45 درصدی ورودی پرونده های سرقت است.
رئیس دادگستری شهرستان اهر همچنین از صدور حکم پرونده سارق حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد و افزود: این سارق در سه فقره پرونده سرقت خودرو به 13.5 سال به حبس محکوم‌ شده ‌و پس از گذراندن دوران محکومیت‌اش به دورافتاده‌ترین نقاط کشور تبعید می‌شود.
وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته توهین و اهانت در ردیف نخست جرائم ده‌گانه شهرستان اهر بود، گفت: شایسته و زیبنده مردم اهر نیست که رسانه‌ها بگویند فلان جرم در اهر در ردیف اول قرارگرفته است، لذا از نهادهای مسوول به خصوص دانشگاه‌ها و متولیان فرهنگ می‌خواهیم تا در این زمینه برنامه‌های مختلفی را در نظرگیرند.
حجت الاسلام نظری اضافه کرد: متأسفانه بیشترین پرونده‌های نزاع فردی و دسته‌جمعی از روستاهاست و عمده اختلافات از مشخص نبودن حد و حدود املاک و زمین‌های روستائیان ناشی می‌شود.
شهرستان اهر با 140 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده است.
7225/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.